Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rookkeer
Jag har en 855 GLT -96 med en B5254s motor tror jag beteckningen var,på senaste
nu på sistone tycker jag den har blivit trött eller snarare orkeslös, bilen jag rullar 34600mil.

Detta är vad jag bytt på senaste tiden

olja + filter
volvoorginal stift.
har kollar efter läckande vacumslangar
Jag har även testat att sätta ditt orginal chipena men det hjälpte inte
Vad ska jag göra nu?, är det dags att skrota bilen den ska snart besiktias

/Rookkeer
av T-rex
Nya tändkablar? Min blev betydligt piggare men nya (samma motor) sen kan ju vevhusventilationen samt bränslefilter behöva en översyn samt kanske en utläsning av Ev felkoder.
Användarvisningsbild
av Rookkeer
jag ska ta en service på vevhusvetilationen och byta bränsle filter
av T-rex
Rookkeer skrev:jag ska ta en service på vevhusvetilationen och byta bränsle filter
Tror att bränslefiltret kan göra mycket
Senast redigerad av 1 T-rex, redigerad totalt 0 gånger.
av Macke77
Hade samma problem med min GLT,samma motor,Tänker ha bilen ett tag så jag bytte hela tändsystemet från spole till tändstift även om en del av grejerna såg tillsynes okej ut. Motorn är helt annorlunda nu,mer samlad och harmonisk,svarar äntligen på gaspådrag och gas-släpp. Förvånansvärd skillnad,Självklart byttes även luftfilter.

Ska även byta vevhusvent och olja i motor och låda, kylslangar och motorfästen innan jag ställer in den för vinterförvaring, jag misstänker att lager och knutar kommer bytas ut då.

Ser fram emot våren då jag förmodligen även bytt bränslefiltret som ser ut att suttit där ett BRA tag.
av *pettson*
styrdonet kompenseerar om inte avståndet är exakt. det krävs en hel del innan det påverkar bilen.
Trasig pump? Rapsolja?

>""Byt den och kör 1-2 diskmaski[…]

V60 2018 CC Halvljus

:-) :-D Vad blev de för lampor sen?

Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, ja[…]

Värme Cirkulation

Värmen i min bil har faktiskt inte varit rikt[…]