Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Enzo
Variosboy skrev:Just keyless är lite komiskt, på en Volvo anses det (Av priset att döma) vara en extrem lyxfiness!
Köper man en Asiatisk bil ingår det i princip i första paketet man väljer.. Och i många är det standard tom.
Hm, det är väl standard i ett (två om man hårddrar det) av Volvos paket också, och sannolikt det första man väljer efter variant (Kinetic/Momentum/Summum).

Men det står väl dig fritt att köpa valfri asiatisk bil annars ...

Vad som är lyx är ju dessutom en subjektiv fråga. Whiplashskydd var standard många år hos Volvo medan det inte gick att få ens som tillval på många andra märken (däribland de flesta asiatiska märken) - Lyx? Jag vet inte... Hamnade man i behov av det och det hjälpte, då kändes det nog rätt lyxigt.

Men visst, jag anser just nyckellöst system vara något av en lyxfiness, det medför en komfortfunktion som eg. inte tillför någon ny praktisk funktionalitet, mer än potentiella problem.

Så eg. är det väl ganska bra att man får välja.
Användarvisningsbild
av apersson850
Keyless är bra såtillvida att man offrar inget. Den vanliga funktionaliteten innefattas också, så om själva keylessfunktionen lägger av (exempelvis på grund av att man har för dåliga batterier i fjärrkontrollen), då faller systemet tillbaka och fungerar som det vanliga nyckelsystemet gör, givetvis utan fjärrkontrollfunktionerna.

Det är bra tänkt, säger jag som råkat ut för trilskande fjärrkontroller till de äldre Volvo Guard och Volvo Guard II (Car Guard-larmen som Volvo sålde till 700 och 850-serierna).
Användarvisningsbild
av Variosboy
Enzo skrev:
Variosboy skrev:Just keyless är lite komiskt, på en Volvo anses det (Av priset att döma) vara en extrem lyxfiness!
Köper man en Asiatisk bil ingår det i princip i första paketet man väljer.. Och i många är det standard tom.
Hm, det är väl standard i ett (två om man hårddrar det) av Volvos paket också, och sannolikt det första man väljer efter variant (Kinetic/Momentum/Summum).

Men det står väl dig fritt att köpa valfri asiatisk bil annars ...

Vad som är lyx är ju dessutom en subjektiv fråga. Whiplashskydd var standard många år hos Volvo medan det inte gick att få ens som tillval på många andra märken (däribland de flesta asiatiska märken) - Lyx? Jag vet inte... Hamnade man i behov av det och det hjälpte, då kändes det nog rätt lyxigt.

Men visst, jag anser just nyckellöst system vara något av en lyxfiness, det medför en komfortfunktion som eg. inte tillför någon ny praktisk funktionalitet, mer än potentiella problem.

Så eg. är det väl ganska bra att man får välja.
Absolut är valet av bilmärke fritt! Tycker bara att det är komiskt att samma funktion kostar så olika mycket hos olika märken.
Tycer dock att din jämförelse haltar lite, för det du kallar "variant" kallar jag paket. Och enligt mitt sätt att se det så skulle keyless ingå i kinetic för att vara jämförbart med de andra märkena.

1 felkod kommer upp! Inget mer. Det har testats s&[…]

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]