Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Linqid
bompaholm skrev:Vad skall man ta för utrustning till V60 då?
Momentum är ju i princip minimum nuförtiden, som innefattar bl a aktiva xenonljus, backsensorer, regnsensor, HP-stereo och lite finare alu-inlägg interiört. Lägg till metallic, 17" och lite annat småkrafs så har du en komplett bil som täcker grundbehoven i utrustningsväg för de flesta. Allt annat godis är ju upp till dig själv att välja.

Prisvärda paket är ju ex Teknikpaketet och DS-paketet. Finns att läsa om på volvocars.com/se.
Skulle jag ha tjänstebil (fast jag ser ingen större finess med det i dagsläget, mer än att det är bekvämt) så vore metalliclack och fälgar det sista jag skulle beställa. Jag får ju ändå inte behålla den mer än några år, och vad man får ut sen är inte mitt problem. Jag hade beställt nåt jag hade nytta av under tiden jag har den istället, som backkamera eller progressiv servo eller elmanövrerad stol eller keyless eller nåt sånt.
Användarvisningsbild
av Gurra82
bompaholm skrev:Vad skall man ta för utrustning till V60 då?
Jag tycker minst summum måste man ha, men det är ju jag de
av Linqid
apersson850 skrev:Skulle jag ha tjänstebil (fast jag ser ingen större finess med det i dagsläget, mer än att det är bekvämt) så vore metalliclack och fälgar det sista jag skulle beställa. Jag får ju ändå inte behålla den mer än några år, och vad man får ut sen är inte mitt problem. Jag hade beställt nåt jag hade nytta av under tiden jag har den istället, som backkamera eller progressiv servo eller elmanövrerad stol eller keyless eller nåt sånt.
Jo, det har du ju rätt i. Men det är väl aldrig fel om den är vacker att titta på, oavsett tjänstebil eller inte? Den ska ju trots allt användas privat.

Summum är ju alltid trevligare, men inte nödvändigt. Därav "annat godis är ju upp till dig själv att välja".
av Lövet
apersson: Tjänstebil kan se ut på väldigt många olika sätt. Andrahandsvärde spelar stor roll i många kalkyler för förarens månadskostnad och därför är det helt klart läge att tänka på vilket andrahandsvärde en bil får beroende på utrustning. Bruttolöneavdrag för hela eller delar av bilens leasingkostnad (inkl restvärde) skulle jag säga är vanligare än att inte ha det för tjänstebilar. (Har jobbat lite med de här frågorna)
Användarvisningsbild
av Guligan
Måste säga att det var snäva regler du har att förhålla dig till. Hoppas du slipper netto/bruttolöneavdrag i alla fall.

Spontant låter S60 eller V60 DRIVe som ett bra val för dig, kalkylen bör ge plats för en del trevlig utrustning.
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Med tanke på kravet på förbrukning så faller XC60 bort men jag fick ihop en V60 D3 Momentum (Solid vit) med Tylösand klädsel, 17", Geartronic och tidstyrd dieselvärmare för 7,5Pbb. och ett förmånsvärde på 4.483.- ( Förmånsgrundande belopp 341.690).
Här kan du ju välja en DrivE med manuell låda istället.
Volvo generellt har sett till att baka in det mest nödvändiga för oss teknikintresserade i Momentum paketen på nyare modeller vilket kostar en hel del extra hos många andra fabrikat i premiumsegmentet.
av Lövet
D3 ligger ju över 120g/km så den faller bort enligt hans regler tyvärr
av lasbem
Du har väl inte så mycket att välja mellan vad gäller motoralternativ med tanke på miljöilsgränsen.

Skulle helt klart ta en V60 framför en V70, V60 känns fräsch och lagom stor för upp till 3 pers. Är hur nöjd som helst efter 2 veckor i bilen.

En V60 DRIVe är ju ett bra alternativ sen kan du ju lägga på en hel del utrustning för att nå 7,5 basbelopp.

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]

Ja visst fungerar det. Tänk bara på att[…]

Castrol EDGE Professional V 0W-20

Någon som vet var man kan köpa de[…]

Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]