Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hade samma gnekande på min bil och det fixades genom ett 10 minuter långt verkstadsbesök och har inte uppkommit sen dess ( 3 år sen)..

Men visst är det fullständigt värdelöst att dom efter 4 år med samma kaross fortfarande har små barnsjukdommar kvar som dom lätt hade kunnat åtgärda direkt från fabriken..
min ena bälteshållare krabbade ett tag, gnisslade från den vid karossrörelse, typ om man körde över ett gupp eller på ojämn väg. Har även oljud från mittkonsolen detta samt att bilen läcker in vatten i bagageutrymmet skall åtgärdas när bilen ska in nu snart.
Vad jag läst mig till så är det kasetten som knarrar mot fästet i bilen om missljudet kommer från det, så det lär inte spela någon roll om insynsskyddet är ut eller inrullat.

Jag säger inte att det är det du har fel med, bara att det är en enkel första sak att testa att klicka ur kasetten om du inte vet vart missljudet kommer ifrån.

mvh
Anders

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]