Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Variosboy
Onödig dynga tänkte jag första gången jag såg den motordrivna inmatningen för nyckel, och det tycker jag fortfarande, det ger inget mervärde jämfört med att trycka in och dra ut den själv (om man inte räknar det som en "finess", vilket jag inte gör..), Dessutom lär det vara en sak som kommer att balla ur för eller senare, och då är det bara irriterande och inget annat..
av 2444ever
Hm, vi landade på månen för 40 år sedan. Nu vet jag inte hur keyless funkar, om man fortfarande måste pula i nåt vid motorstart. Men att man fortfarande måste klämma in en relativt stor klump i instrumentbrädan, oavsett mekanism känns lite stenålders imo. Och jag tycker egentligen inte att det känns mycket smidigare än gamla hederliga the nyckel-way.
Användarvisningsbild
av apersson850
Har man keyless kan man ha nyckeln kvar i byxfickan, handväskan eller (som dottern gör) i BH:n. Det är bara att trycka på startknappen.
av 2444ever
Ok, känns ju som att det borde varit standard ett bra tag med tanke på den allmänna utvecklingen.
Dom här Keyless, är det fotfarande nån klumpig enhet (som de flesta fjärrlåsen), eller de är smidiga?
Användarvisningsbild
av Variosboy
Just keyless är lite komiskt, på en Volvo anses det (Av priset att döma) vara en extrem lyxfiness!
Köper man en Asiatisk bil ingår det i princip i första paketet man väljer.. Och i många är det standard tom.
av Linqid
Variosboy skrev:Just keyless är lite komiskt, på en Volvo anses det (Av priset att döma) vara en extrem lyxfiness!
Köper man en Asiatisk bil ingår det i princip i första paketet man väljer.. Och i många är det standard tom.
Det handlar väl om att "premiumtillverkarna" vill klämma ut så mycket som möjligt av varje bil och ha så höga marginaler som möjligt per såld bil medan många asiatiska märken i större utsträckning är "budget" och satsar på större volym.

Finns ju en anledning till att BMW plockar ut över 8000 tusen för Keyless och lika mycket för en så simpel sak som Bluetooth-förberedelse. 8000 jävla papp för en sak som är så självklart, sinnesjukt när man tänker på det!! :lol:
Senast redigerad av 1 Linqid, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av apersson850
Volvos keylessfjärrkontroll är precis lika stor som den vanliga. Den har en knapp till, bara, men det påverkar inte storleken.
Själv tycker jag storleken är rätt lagom att hålla reda på. Vore den väsentligt mindre skulle jag bara slarva bort den hela tiden.

Hej, min morfars gamle S70 har blivit sjuk. Den st[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]