Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Är jag inte sugen på öl en fredagskväll så tar jag inte en öl en fredagskväll.

Är jag sugen på en öl en tisdagskväll så är det lite olika, ibland tar jag en, ibland inte. Men det är ytterst sällan jag blir sugen på en öl en tisdagskväll. Är jag hemma utan sällskap så är det dessutom ytterst sällsynt att jag tar mer än en 33cl-burk, det brukar räcka rätt så bra :)
Användarvisningsbild
av Mabuse
torwald skrev: Murphy's Irish stout :)
Så där, nu börjar det likna något!!!
Det är inte procenten som är viktig, det är smaken. Själv brukar jag välja Guinness draght eller Carnegie porter. Eller en Islay Whisky typ Laphroaig.
av llesrof
Mabuse skrev: Eller en Islay Whisky typ Laphroaig.
Ptja... skall man ändå dricka whisky så skall det ju vara något med smak. Jag vill alltid ha en av deras Cask Strengt hemma. Den är lite starkare och jag gillar känslan av första smutten man tar. Den blir bara varmt i näbben när alkoholen förångas till ren och skär magi. Sedan är magin bruten och man kan fortsätta dricka något billigare och sämre. Min senaste flaska ligger nog på 58,2 % i alkoholstyrka och fan ta den som blandar i vatten. Den har så mycket smak så det räcker och blir över även utan vatten. Hm... sitter ju och sugnar till nu så jag får nog hälla upp några droppar. Den räcker länge eftersom det är lönlöst att dricka mer än en halv centiliter åt gången.

Och öl... det är jag inte så där värst förtjust i men då och då kan det smaka bra. Jag gillar Old Speckled Hen. Även sådan där tyska veteöl kan vara goda. Och Hoegaarden. En ny favorit är La Trappe. Skit samma... bara det är importerat, dyrt och har en etikett och ett namn som gör att det verkar anrikt så går det ned. Sådana där burköl som det står "STARKÖL", "KUNG" och "Norrlands Guld" på kan raggarna behålla för sig själva :mrgreen:

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Svart skinn. Vit läder blev blått av je[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]