Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

Skall väl vara byte var 5000:ende mil eller vartannat år. Tror inte att man brabbas av något ras på grund av att inte följa detta men i längden blir ju slitaget större. Vad du inte får missa dock är att se till att oljenivån är korrekt.

Mvh GK
Arne skrev:Volvo nämner inget om byte av olja i bakaxeln, men som föregående inlägg så skadar det inte att byta bakaxelolja.
Var 12000e mil fick jag som svar på volvo vad gäller både bakaxelolja och växellådsolja till manuell? Stämmer detta tro?
bodhii skrev:
Arne skrev:Volvo nämner inget om byte av olja i bakaxeln, men som föregående inlägg så skadar det inte att byta bakaxelolja.
Var 12000e mil fick jag som svar på volvo vad gäller både bakaxelolja och växellådsolja till manuell? Stämmer detta tro?

har precis skapat en tråd om denna :P kolla där.
hur dyrt är det att byta olja, jag brukar byta med jämna mellanrum, då vet man att oljan är fräsch, varannat år skadar då inte.

Ja, bara kleta på där lär inte h&a[…]

hjullager eller difflager

Inre knuten tar upp ändrigar i längd p&a[…]

Kopplingen tar högt upp.

Köpte en V50 2.4 för några å[…]

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]