Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av hemglass
När jag låser dörrarna med dosan eller från knappsatsen i bilen (vänster förardörr) så låses inte alltid vänster bakdörr :-(
Det låter som det ska göra , men låsknappen åker inte ner . Däremot efter kanske 20 sekunder, när larmet aktiveras (man hör ett klick) så blir dörren låst , men knappen åker trots detta inte ner .....

någon fler som har problem med låsen ?
Användarvisningsbild
av greeeken
hemglass skrev:När jag låser dörrarna med dosan eller från knappsatsen i bilen (vänster förardörr) så låses inte alltid vänster bakdörr :-(
Det låter som det ska göra , men låsknappen åker inte ner . Däremot efter kanske 20 sekunder, när larmet aktiveras (man hör ett klick) så blir dörren låst , men knappen åker trots detta inte ner .....

någon fler som har problem med låsen ?

Japp finns många som har det , även jag
Användarvisningsbild
av TotanTotan
Jag har tvärt om, låser upp med fjärren men höger bak förblir låst. Måste väl riva dörrsida och felsöka men det är väl inte det mest upphetsande om man säger så.../ Clas
av m2c
Jag har exakt samma på vänster bak, brukar alltid rycka lite i den dörren när jag låst bilen för att lugna mig själv. Men tänkte inte på att deadlock låser ytterhandtaget också, då borde jag kunna vara lite lugnare i fortsättningen :)
Stefans 968

Nya skivor i fram monterade. IMG_1301.jpeg Bes[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Du tolkar skrivningen på fel sätt. Ga[…]

Update: blir inte den bilen jag har länkat bl[…]

När byttes bränslefilter senast?