NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gurrae
Hej, jag är på jakt efter en bil som bara ska gå fram å tillbaka till dagis och är lite sugen på en c30.
Jag har sett en C30 2,4 Kinetic 2007 som ligger ok till i pris men i annonsen finns ingen info om det går att stänga av passagerar-airbagen...nån som vet om det är standard i C30? Jag har en V70 -11 och i den så går det iaf...
Avstängingsbar airbag är ej standard på den modellen utan tillval. Förhoppningsvis har första ägaren på bilen inte varit allt för dumsnål, tror det kostade 400kr (med rabatt) till vår C30 MY09. Säljaren sa att eftersom det var en C30 fick vi göra som vi ville, hade vi köpt en kombi hade han tvingat oss att lägga till det för att bilen skall "behålla värdet vid en vidareförsäljning."
För min del var det inget val. Den kostade inget, men den skulle bara vara. Firman "vägrade" att sälja något annat
Finns ganska många som köper en liten Volvo med 2 dörrar som överhuvudtaget INTE har tänkt använda den som barn/familjebil. Vet inte någon tidning med respekt som använt namnet familjebil och C30 i ett sammanhang. Barnstol på passagerarsäte fram och 2 dörrar med 3 passagerare..Grattis.
Som svar på frågan. Nä, det är tillval, men om jag vore du skulle jag ringa annonsören och kolla.
Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]

nackdelar med Running Boards

Tycker inte bilen är tillräckligt hö[…]