Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Fick min splitternya V70 för två veckor sedan och det förvånar förmodligen ingen V70-ägare att bakluckan redan har börjat skramla! Detta är min tredje V70 av nya modellen och jag har varit på verkstad sammanlagt 7 gånger enbart för att åtgärda skramlande bakluckor och nu blir det en åttonde gång. Jag ska inte gå in på alla andra problem jag haft med dessa bedrövliga bilar, men det är tragiskt vilken usel kvalitet Volvo erbjuder för dryga 400 000 kr. Då kan man undra varför jag köpt ytterligare en Volvo, jo jag är mycket nöjd med återförsäljaren och när bilarna väl fungerar känns de riktigt bra. Om jag nu vill gå ett steg längre och kontakta någon i Torslanda, vem kontaktar man?
av dst02
Vad jag kan höra så emin lucka tyst men de e ett jävla knarr,gnek å liv i inredningen någonstans. Tror de är i b stolparna som ljudet kommer från.
av Lövet
Inget skrammel i min heller. Men den är å andra sidan begagnad så vad förra ägaren gjort har jag ingen aning om.
maranander skrev:Fick min splitternya V70 för två veckor sedan och det förvånar förmodligen ingen V70-ägare att bakluckan redan har börjat skramla! Detta är min tredje V70 av nya modellen och jag har varit på verkstad sammanlagt 7 gånger enbart för att åtgärda skramlande bakluckor och nu blir det en åttonde gång. Jag ska inte gå in på alla andra problem jag haft med dessa bedrövliga bilar, men det är tragiskt vilken usel kvalitet Volvo erbjuder för dryga 400 000 kr. Då kan man undra varför jag köpt ytterligare en Volvo, jo jag är mycket nöjd med återförsäljaren och när bilarna väl fungerar känns de riktigt bra. Om jag nu vill gå ett steg längre och kontakta någon i Torslanda, vem kontaktar man?
Den enklaste vägen för dig är att du kontaktar din Återförsäljares kundrelationsansvarig han skall ha "rätta" kontakterna för dig så att dina åsikter kommer tillverkaren tillhanda

Alternativ 2 är att du går in på Volvocars sida och söker kontakt den vägen vet dock ej hur detta fungerar

//Gooose
Du skall gå via din ÅF om du köpt bilen privat, eftersom det är konsumetköplagen som gäller.
Om du har en laesingbil/företagsbil är det andra regler som gäller, då får du läsa ditt kontrakt hur du skall agera.

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]

Det händer att kabelstammen som går til[…]