- sön 21 aug 2011, 00:07
nu är det montrat och det var busenkelt + att det vart grymt bra helljus :D kan rekomendera andra att göra samma för det är värt varje krona
Moderator: Moderatorer
Nästa gång man slår på efter ett möte kommer ljuset direkt, det är när det varit avslaget ett tag som det blir segt.Tror jag inte en sekund på, har en arbetskompis som xenon på helljuset på sin volvo och när han sätter på sitt helljus så är det nattsvart i x antal sekunder innan det blir ljust , får han sen ett möte och bländar av är det samma visa igen när han sätter på sitt helljus dvs nattsvart i x antal sekunder innan det blir ljust och då är dessa xenon nyinköpta, vet ej fabrikat men är inte ett dugg imponerad av dessa lampor.
gurkburk skrev:Kanske inte helt rätt inlägg men alternativet heter Osram Night Breaker plus. Jag har haft dom ett år nu och lyser hyggligt bra framför allt så blir det ett vitare sken. På tal om det, dom kostar ju ett par spänn dom där så finns det nån som vet ett enkelt sätt att få dimljusen att tändas när ljusknappen är så att säga i av läge och man startar. Så dimljusen blir som ett automatiskt halvljus. När man sen vill ha halvljus så vrider man på ljusknappen, då slipper man köra med halvljus----ja ni fattar vad jag menar :lol:Jag har fått t svar att det inte går. Saab hade den funktionen på 9000. Man drog bort en fakriksmonterad bygling i motorutrymmet (förberett o klart), o då hade man automatiskt dimljus. Klockren funktion.
volvofh16 skrev:ok lutar nog åt att jag skiter i det man vill ju inte blända andra med trafikanter jag vet ju hur man svär när man möter en bil som bländar men tack för alla råd och tipsKöp 35w 4300k (original xenonvit), har jag gjort och det är absolut inga problem med bländning. Har aldrig haft någon som blinkat på mig. Dubbelt så bra ljus som halogen. Köpte mitt på xenonline.se
Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]
Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]