Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mwi
2444ever skrev: (dock inte vid bilköp än så länge). Sitter liksom i ryggmärgen.
Nedsatt pris, rabatt, you name it, och mitt intresse är väckt, mycket intressantare med något för 100:- efter rabatt än något för 100:- som standardpris. Är nog inte ensam om det.
Nej jag har nog också samma sjukdom tyvärr.
av boston00
Pratade med bilfirma som värderar summun på beg marknaden till 25-40' , vilket jag tycker är väldigt konstigt. I min värld är extra utrustningen i begagnat världen nästan värt 0 kronor.

Ok inte helt 0 kronor , det kanske hjälper en att få ut det beg pris man begär, men enligt mig får man ju inget extra för det man kanske bara väljer den bilen först om det går.
av perhall
Det störiga på T4 MY11 och även S60/V60 T3 MY11 är ju att de sänkt priset 15-20 tkr på MY12, att då jämföra med MY11:s listpris är grymt konstigt. Min MY11 var en superaffär jfr med MY11-listpriset, men inte jämfört med MY12-listpriset!

Summum värderas rätt högt även på bilpriser.se som använder stora datamängder. Håller inte med om att utrustning inte spelar så stor roll för priset. Komiskt nog är min T4 värd mer på bilpriser.se nu än vad jag gav med normal rabatt för 6 mån sen... (handlarpriset)./PH

PH
av Lövet
Summum är helt klart värt mer pengar begagnat, skillnaden är riktigt stor jämfört med Kinetic. Inte lika stor jämfört med Momentum men visst finns den där också.
Användarvisningsbild
av Guligan
Soulman skrev:Kort återrapport! Bilen är värderad av oberoende part och överrenskommelse klar med nya jobbet.
Jag får nog främst tacka min väldigt aggressiva prutning vid köpet, när anställningen börjar har bilen rullat minst 1000 mil och 7 månader på väg. Kostnaden för det är 41.000kr. Skitmycket pengar naturligtvis men kunde varit mer och det här går ändå att svälja. Som bonus får jag fortsätta i bilen jag ändå valt att bygga ihop och slipper mecket med försäljningen privat som aldrig är särskilt rolig och med ovisshet om slutpriset.

Case closed.
Säkert den bästa deal du kunde få.
Btw, har du ägt bilen som privatperson? Då är den momssmittad. Men det kanske de inte lade vikt vid?
av Soulman
Momssmittad? Ingen aning, vi har aldrig berört ämnet. Jag har köpt den privat som nybil. Det blir kanske inget problem eftersom företaget köper in den kontant av mig och ingen leasing är inblandad?
Användarvisningsbild
av Brainy
Mtp att de köper in den direkt av dig utan att blanda in leasing så hade de inte fått dra någon moms oavsett, antagligen därför de väljer att inte blanda in leasing.
Användarvisningsbild
av Guligan
Ja det var ju just det. Låter som ett dyrt sätt för ett företag att införskaffa bil på om man köper den av en privatperson, dvs ingen moms kan dras. Man kan visserligen göra avskrivningar men det blir ändock sämre ekonomiskt.
av Lövet
Fast i ärlighetens namn, hur mkt pengar handlar det om för ett lite större företag? Är ju bara halva momsen som är avdragsgill ändå. 300k x 0,125 = 37,5k.

Soulman var väl helt enkelt värd det 8)

Igår fick det bli byte av spolarna på […]

Limp home ger garanterat felkod. Den beror på[…]

Cupefläkten.

Tänkte om det kunde ha något med det […]

Hej! Vilken olja är det till bakaxeln på[…]