Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JRS
när min lockup ska gå ur till femman,,när man saktat ner och ger gas igen tex... så vibrerar det kraftigt innan femman läggs i,,,,,2,4 t 01 aut,,,,
Användarvisningsbild
av JRS
ett litet tillägg till mitt första inlägg,,,det är inte bara lockupen,,om jag ställer växelväljaren i läge 4 så händer samma sak,,jag släpper gasen ,,saktar in , kanske till 40-50-60,,,,när jag sen ger gas igen så vill lådan hänga kvar i den högre växeln nån sekund innan den växlar ner, samtidigt vibrerar det kraftigt i kraftöverföringen,,,låda,,eller dålig framvagn,???????
av OlefraDanmark
Hej - jeg kan bare give mine erfaringer. Min låda har et problem med usäkkert skift 3-4an. Jeg læste på nettet om et additiv som hedder smartblend ATF protectant. Jeg er ikke meget for additiver. Men ville dog prøve, additivet kan köbes i Danmark i hvert fald. Nu efter 20000 km er det meste af det usikre skift nästen forsvundet. På den lille flaske står: " Instantly removes lock-up shudder " ( rysten ) Det er korrekt. Min låda lagde også hårdt i D läge, ibland. Det forsvandt omgående !!! Nu efter 20000 km er olien stadig KLAR og LJUSRØT, selv når man pröver en dråbe på hvidt papir. Jeg kan kun anbefale additivet. Vet dog inte om det hjælper på Din låda.
http://www.lifeautomotive.com/products/ATFP4001.asp
Användarvisningsbild
av JRS
kan tillägga att min låda sköljdes och uppdaterades för ca ett år sen,,
Användarvisningsbild
av JRS
tydligen inte nåt av de vanligare felen på automatbilar,,,är det verkligen bara jag?????
Knarr vid rattutslag

Det var drivknut och styrväxel.

Har en V40 D2 2015 som strular för mig. Nylig[…]

Stefans 968

Nya skivor i fram monterade. IMG_1301.jpeg Bes[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Du tolkar skrivningen på fel sätt. Ga[…]