Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Silver.Swe. skrev:
C.W. skrev:Samt har olika färgmarkering.
Har sett några med gula/blå schackrutor (typ).

Som förslag så kan ju fler bilar med dessa namnförslag visas för allmenheten.
Bengen
Blanka knappen
Farbror Blå

osv

Ja sannerligen. Varför inte anpassa sig till de "icke invandrande kriminella ungdomarna", d.v.s. svenska kriminella ungdomar; nazister, punkare, huliganer etc. De har säkerligen massor av bra förslag på ordet Polis.

Men de lustigaste är ju att vi har haft dessa svenska kriminella ungdomsgrupper i sverige längre tid än vad vi har haft dessa kriminella ungdomar, dock skapade man en AINA-bil för man skapade en Bengen-bil.
man det gör ju polisen, på de sätt som passar dessa grupper.
alla grupper nås nog inte mad samma slogan, det skulle juva ytterst fantasilöst. detta skulle nog ta "moroten" ur sloganen. eller hur man säger
av anp
CarMan skrev:
anp skrev:Utan att ha kollat länken, om polisen nu vill profilera sig i förorterna.
Varför inte då bara använda det väl inarbetade namnet, POLIS, på bilar och informationsmaterial?

Förort, ungdom, invandrare, slang whatever...
Oavsett vad jag kallar polisen i muntligt språk, så heter det Polis och bör så även stå på bilar och informationsmaterial oavsett syfte eller utdelningsområde.

För övrigt så måste jag sga att jag idag knappt känner igen en riktig polisbil, då de är ungefär lika vanliga som antalet dagar jultomten visar sig.
jag tror man kört den stilen senaste 30, för inte säga 100 åren & det funkar tydligen dåligt.

varför stå högst upp på en tron med armarna i kors o tro att folk ska komma krypande.

bättre att att gå halva vägen var (det är ju trotsalt inte frågan om att ändra namn på polisen, utan bara ett annat namn på en "reklampelare"

-------------------------------------
nar man nu lockat folk till bilen, kan man ju informera om hur bra den svenska polsen är & att man inte ska vara rädd föra tt ringa dom om nått händer, omånga tror att dom själva ska åka in & vågar inte ringa!!!

deta är ju en bättre lösning än att informara dom som redan vet hur det funkar, tydligen når man inte den här målgruppen på annat sätt.

BRA initsiativ!
Vad är det som fungerar dåligt egentligen med nuvarande upplägg?
Att ploja till en reklampelare för att locka folk, tror jag inte är en långvarig succé.
Om folk ogillar polisen idag så beror det nog på polisens ovilja att synas, eller tala med allmänheten.
Rädd att ringa tror jag få är, snarare så att folk resignerat då polisen erbjuder liten eller ingen hjälp då allmänheten önskar hjälp.

Om polisen syns och är lätta att få tag på då de behövs, tror jag allmänheten oavsett hemvist eller ålder, får ett ökat förtroende för polisen.
Användarvisningsbild
av wirre25
jag tycker iallafall att folk i vissa områden ska kunna veta hut och ha rätt relation till polisen, utan att vi ska behöva ha invandrarslang skrivet på bilarna!!

//wirre

Skiftade hjulen mellan axlarna idag och det blev m[…]

Samma lika steg och tidsplan för mig.

Hej Jag vet att detta har diskuterats tidigare men[…]

Är kolvar och dess ringar utbytta eller gar[…]