NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av cse
Hassaninho skrev:Är det ingen som vet eller?
Jag vill veta vart min turbo ligger, det skall gå en slang från turbon till motorn, och nånstans i den slangen finns det en kabel som är inkopplad.

Tack!!

Förlåt! Driver du med oss?
av Hassaninho
cse skrev:
Hassaninho skrev:Är det ingen som vet eller?
Jag vill veta vart min turbo ligger, det skall gå en slang från turbon till motorn, och nånstans i den slangen finns det en kabel som är inkopplad.

Tack!!

Förlåt! Driver du med oss?
Faktiskt inte, är väldigt ny med detta, och Haynes pratar inte om T5:or.
Kom igen nu, ja driver inte... De är många som ville ha erfarenhet av Bestchip, låt mig testa deras grej och informera er, men hjälp mig få detta fixat.

Hassan
av Hassaninho
cse skrev:Den support du verkar ha fått av Bestchip, tycker jag säger allt om deras prylar!
De verkar så, får nog skicka tillbaka den och gå till nån seriösare, men vart fan ska grejen kopplas nånstans då?
Användarvisningsbild
av crumpets
Kanske har det funnits olika typer av tryckgivare på olika årsmodeller, och din är för en annan årsmod?
Har du hittat kablar ungefär där det ska vara men det är för många pinnar låter det lite som att den kanske är till en annan variant.
av Hassaninho
crumpets skrev:Kanske har det funnits olika typer av tryckgivare på olika årsmodeller, och din är för en annan årsmod?
Har du hittat kablar ungefär där det ska vara men det är för många pinnar låter det lite som att den kanske är till en annan variant.
Har knappt hittat nån kabel där dom pekar på deras jävla bild.
Bilderna ja hitta går till AC, inte till nån turbo.
De skickade bild av en Ford o menade att de e likadant på min.
Här e bilden:

http://imageshack.us/photo/my-images/40/bestm.png/

Vad visar de på denna bild ? (Har inget me Bestchip att göra)
Bild
Användarvisningsbild
av CabBO
Hassaninho skrev:
crumpets skrev:Kanske har det funnits olika typer av tryckgivare på olika årsmodeller, och din är för en annan årsmod?
Har knappt hittat nån kabel där dom pekar på deras jävla bild.
Bilderna ja hitta går till AC, inte till nån turbo.
De skickade bild av en Ford o menade att de e likadant på min.
Här e bilden:

http://imageshack.us/photo/my-images/40/bestm.png/

Vad visar de på denna bild ? (Har inget me Bestchip att göra)
Bild

Jag hade skickat iväg produkten med första bästa bud för att bli av med problemet så fort som möjligt om det inte är så att dom kan ge bra support och bra installationsanvisningar.
Betalar man dyra pengar så skall deta vara bra support och information.

Nu vet jag inte vad du betalt, men jag tänker alltid att man får vad man betalar för.
Lycka till med eländet du hamnat i. Hoppas det löser sig för dig.
av JE Jr
Hej!

Den där hemsidan kändes tyvärr inte helt seriös, och kan de inte ens tala om för dig vart du skall koppla in manicken så kan man undra hur välkalibrerad mjukvaran är...

Enligt deras sida så har du ju en '100% nöjd eller pengarna tillbaka'-garanti

Nyttja den och köp trimmet från Autotech, TME, BSR eller annan känd seriös firma. Lite dyrare, men ett motorras/problem -som det är mycket större risk med rån en mindre seriös trimmare- är inte billigt det heller.
av Hassaninho
Tack för era svar. Har packat skitet och skickar tillbaka den imorgon. Nu fick ni lite reklam om deras tjänster iaf...
installera dragkrok

Du får fråga din lokala Volvohandlare.[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Just 1978 kom väl den nya tanken som krä[…]

Olika typer av växellådor

Nämen tack för hjälpen :) Då […]

AI haha, kan inte skilja på bilens olika bat[…]