Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Marlboroman
Den ska se i stort sett original ut. Dem få utseendemässiga förändringar i finns i tankarna är små och försättrar bara helhetsintrycket. Troligen blir den mest chockerande utseendemässiga förändringen att det blir icke original fälgar.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Vart bara ett litet men effektivt ryck idag. Fixade så att den laddar riktigt och så att instrumentering funkar lite bättre. Fick stålborsta säkringarna och slipa säkringshållarna i säkringslådan. Snabbt gjort då det bara finns 4 säkringar i en amazon :D Har i övrigt ägnat dagen åt att jaga delar, hoppas på att ett paket med resten(?) jag behöver för att kunna renovera bromsarna samt ett par nya kylarslangar kommer imorgon så man kan göra ett rejält ryck.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Bild

Eftersom det varit brist på delar och tiden har gått åt till annat. Som att byta kamrem på bruksbilen och skruva på andras bilar så har det inte blivit så väldigt mycket gjort. Har bytt ut alla slangar i motorrummet och satt i ett bränslefilter.

Bild

Plockat loss oken fram. Har fått hem renoverade. Dock saknas det lite delar för att montera dem. Bland annat glidpinnarna till bromsbeläggen och dem små men ack så viktiga bromsrören som går mellan oken och bromsslangarna.

Bild

Och eftersom jag inte hade allt till frambromsarna så gav jag mig på dem bak istället, men kom inte längre än att jag borstade av trummorna på utsidan. Avdragaren jag köpte för att kunna få loss trumman passade såklart inte min bultdelning *suck* Så jag ska forska lite i möjligheterna att borra / fräsa upp ett par hål så att den passar.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Bild

Har ju inte hänt så mycket, men fått hem lite smått och gott, som skruvsatser och bromsrören jag saknat fram. Koppartransdekalerna köptes väl mest av bara farten på marknad.

Bild

Bara provmonterat ena dekalen som hastigast med improviserad dubbelhäftande tejp för att kolla hur det skulle se ut. Har väl för övrigt bestämt mig för att skippa det där med att haffsa ihop och besikta bara. Känns meningslöst nu när det ändå är en månad eller så kvar på säsongen och den inte är klar för besiktning. Ska ge mig på rosten och bromsarna fram nu, kanske redan till helgen.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Bild

Gav mig på att ta bort underredsmassa och lite annat för att kunna se vart det ska kapas och så vidare.

Bild

Efter att plockat bort panelen som sitter på insidan så möts jag av denna syn. Blev mer kapa och svetsa än vad jag hade tänkt mig från början. Så imorgon så ska jag ge mig in på att ta ut mattan fram åtminståne och ta bort asfaltsmattan(?) på insidan av torpedsidan. Tur att andra sidan inte verkar vara lika illa åtgången vad jag kunnat se än så länge.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Att sidorna och det rostar är ju standard, det är ju på grund av konstruktionen från början. Va dock en lite otrevlig överaskning att a-stolpen va så dålig. Trodde det bara var sidan framåt som var lite dålig. Men jag misstänker att det kommer att bli en massa svetsande innan jag är klar. Får väl se hur det ser ut när man lyfter matan...
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Bild

Dagen har ägnat åt att börja riva ur den invändigt. Framstolarna och mattan fram åkte ur. Sen började jag kolla upp kablarna under panelen som förshoppningsvis ska tas ur imorgon. hittade väl inga större överaskningar under mattan, ett rosthål på passagerarsidan och ett band med sven-ingvars.

Kabelhärvan under panelen kommer ge mig mardrömmar inatt. Det är inte mycket kablar i en amazon från början. Men eftersom den begåvats med stereo inkl en hiskelig dragning av kablar till boosters och högatalare, en frostvarnare, uttag för kupevärmare och en del annat om som är oseriöst draget så lär det ta en stund att märka upp vart allt går och rensa ut det som ska bort.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Bild

Utgångsläget för dagen. Förhoppningen är att få ur inredningen bak men framförallt panelen.

Bild

Enda rosthålet jag hittat i golvet än så länge. Skarven där rostar ju gärna så det var ju ingen större överaskning.

Bild

Det är inte mycket el i en amazon från början, men den har ju begåvats med en del extra saker. Och en eldragningen som ja... ni ser...

Bild

Dessa ständiga strömtjuvar i elsystemet. Dessa styggelser ska bara bort.

Bild

En massa svordomar och en del trassel senare så har jag fått ut denna hög som mest består av högtalarkablar samt elen till den hemmabyggda(?) stolsvärmen.

Bild

Efter en massa hamrande, svordomar och onda tankar så lossnade till slut ratten. Var på väg att ge upp för dagen när jag bestämde mig för att ge på den en sista sväng.

Bild

Victory is mine! Till slut gav den med sig. Men det tog en bra stund...

Bild

Baksätet togs ur, hittade ingen mer rost i golvet bak. Vilket var glädjande. Mindee glädjande var ju att jag inte fick ur panelen. Men det närmar sig ju med den. Sen är det mest bara att plocka av förardörren och börja kapa bort plåt.
av 2444ever
Går framåt sakta men säkert ser jag.
På tal om (stora) ratten. Hade en skrotfärdig PV som bruksbil i min ungdom, nån nisse hade satt en liten sportratt i den, var rena bodybuildingpassen när man skulle fickparkera etc.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Uppdatera mjukvaran

e-call är den lagstadgade automatiska tj&aum[…]

Med vilken utrustning har felkoder kollats? Nä[…]

Brukar det inte finnas möjlighet i dagens […]

740 som krånglar

På årsmodell -88B lyser aldrig mil[…]