Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Infide
Yo. Köpt mig en superkam som säljaren sa att jag behövde sänka bränsletrycket för att inte flöda över den. Det skall ligga på runt 2-2.5 bar. Hur går jag tillväga? Lyckades urskilja "stifta om" och så nånting under insuget...Tacksam för svar!

Gäller B230F Insprut!
Användarvisningsbild
av Rirojej
Rätta mig om jag har fel men varför behöver du sänka?? Överskottet rinner tebax te tanken ju... går det att spruta in för mycket?
av Infide
Rirojej skrev:Rätta mig om jag har fel men varför behöver du sänka?? Överskottet rinner tebax te tanken ju... går det att spruta in för mycket?
Jo det verkar ju onekligen så. Denna snubben jag köpte grejerna av kör folkrace på jävligt hög nivå och torde därmed veta vad han pratar om. Någon som vet?
Användarvisningsbild
av Rirojej
Ja men satt den i en med insprut säker på han inte mena förgasar eller nåt? I annat fall får du byta regulatorn eller sätta en variabel..
av Infide
Men regleras bränsletrycket jäms med motorns temperatur då? Han menade insprut.
Användarvisningsbild
av Rirojej
Spridarna reglerar väl trycket som går in i motorn.. du får sätta en variabel tryckregulator

men jag säger inte motorn funkar med sänkt tryck..
Användarvisningsbild
av Fastmoving?
Rirojej skrev:Spridarna reglerar väl trycket som går in i motorn.. du får sätta en variabel tryckregulator

men jag säger inte motorn funkar med sänkt tryck..
Nej, spridarna reglerar mängden soppa som går in i motorn, och det styrs av ECU:n, tryckregulatorn fixar trycket och ser till att det alltid är tex 3bar över spridarna.

Sen känner jag några folkrace-åkare, och ingen av dem kör med insprut, bara förgasare gäller, de är mycket lättare och billigare att hålla på med i den branschen.
Så "folkrace på hög nivå", ursäkta min vassa åsikt, men det säger inte nåt om killens kunskap om elektroniska insprutningar.
Möjligtsvis så tänker han på mekaniskt sprut, men låter ologiskt det oxå.

Montera kammen du utan övrig åtgärd så får vi se vem som får ställa sig i skamvrån... :wink:
av Infide
Haha du har troligen rätt. Skall se hur allt går bara. Återkommer med resultat, och kom ihåg. Alla ovanstående påståenden är inte från mig utan indirekta citat :P
Erfarenheter XC90?

Sköta automatlådan samt haldexen med ol[…]

Tack för tips, input och tankar i ämnet![…]

klimatanläggnig traig?

hej alla. har problem med min klimatanläggnin[…]

Om den nu råkar gå till EVAP-ventilen […]