Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag ska vad ni än säger pröva att trycka in mer gas via lågtrycksventilen i 850 -96 ECC systemet. Jag vill bara ha tips på hur man bäst gör en nippel som passar?

Ideer hitils:
Ventil från ett cykeldäck.
Plupp från fotbollspump typ,

Om jag bryggar kontakten som satt på lågtrycksventilen så slår kompressor mm till, det ska jag väl göra när jag fyller på? det sista i systemet pös ut när jag testade trycket nu alltså är det noll på båda ventilerna, så 2 burkar á 400 gram borde räcka va?.

Ja farfar: torkfilter blablabla, kompressorn kan skära blablabla...
Kan du inte bara höra med någon som håller på med ac?
Prata med en firma i Karlstad ja och betala 500 trycktesta han och fyllde tyckte ja va ok slapp ja krångla med.
Men sen det med vad mycket du ska ha i vet ja inte riktigt men tror det ska va 700 gram i bil system.
Måste tyvärr göra dig ledsen och säga att R134a inte finns i airbrushgasen längre. finns bara i kylsprayen å tryckluftssprayen vilka har dåliga anslutningar för en kontrollerad fyllning.

Gällande ansluntningen så kanske den funkar.
Har du kollat familjen Björks hemsida? Riktigt bra läsning med bla måttangivelser för dessa adaptrar.
http://www.fam-bjork.se/citroen/AC/

Men just gällande gasen är det lättast att beställa färdigt kit med utrustning från valfritt auktionsställe på nätet.

Vill man hålla på med lite pyssel och knåp så går det dock att lösa hela gasbiten med HC(70/30).
Detta är dock brandfarliga grejer så tungan rätt i mun och sunt förnuft gäller. För att få en bra blandning så kan man blanda Propan95 med någon fulgasol för att få upp butanhalten något.
Glöm inte att tillsätta PAGolja om nu systemet är tomt!(gäller även R134a men refillkiten på nätet brukar innehålla någon %)
Jag beställde förra året och fick hem. Jag tog några extraflaskor då också, men mitt system läcker inte så jag har kvar tills den dagen jag behöver.
Dessutom har jag skaffat rätt gasolflaskor som passar som ersättning för 134a.

På bilar med LH 2.4 sitter lambdasonden i […]

.. kan man verkligen ha sån otur att man l[…]

Prinsessan Désirée V60 2025 PE

Hur ser denna process ut? Googla på ESQS

Idag har bilden varit på service, under 3K […]