NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lampan
Min V50 -06 fick en tvåa på besiktningen pga för hög ljusbild vänster fram.
Ett litet skitfel tänker man och åker förbi Bilia och deras 5 direkt för att justera och släcka tvåan... Men nej! Det visar sig att det inte går att justera för justerskruvarna, som verkar vara gjorda av plast, har enligt meken torkat sönder och det går inte att fixa ljusbilden.
Vad som återstår är då att köpa ny strålkastare, för 9000 kronor!!!

Det verkar ju fan inte riktigt klokt det här!!! Är det verkligen möjligt att det är på detta viset?

Jag antar att någon av er har tips på billigare strålkastare...men det måste väl också finnas något sätt att fixa justering av strålkastaren... Eller?

MVH
Lampan
Senast redigerad av 1 Lampan, redigerad totalt 0 gånger.
av Lampan
Volvic skrev:Hade samma strul på min bil, killar på Autonoma i Åkersberga fixade det.
Hur mycket fick du betala för den "operationen"? Kan ju vara bra att veta när jag besöker nästa verkstad för att försöka få hjälp...

/Lampan
av Lampan
#27 skrev:Kan du ta en bild där den trasiga justerskruven satt så man kan se hur trasigt det är, har eventuellt ett tips.
Har ingen bild på skruven.
Jag åkte ut till Gustavsberg, Dannevall Motor & Däck, de fixade det på nolltid. Hur de gjorde har jag ingen aning om men bra blev det...och billigt. Kan varmt rekommendera dem för er som bor i Stockholmsområdet.

MVH
Lampan
av jumu01
Visst blir man glad att det finns reparatörer som kan laga saker än de som kallar sig för reparatören men som bara kan byta ut saker vilket alltid blir dyrare!
Roligt med sådan läsning som du presenterade Lampan och heders åt Dannevall Motor&Däck!
Synd att inte sådana mekaniker finns på Volvo's verkstäder där det handlar om att klämma ut så mycket pengar som möjligt av kunden!
ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]

Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]