Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av micaelanna
På passagerardörren har "skålen" som yttre dörrhandtaget sitter i lossat. Den hänger kvar men är lös. Så jag försökte demontera dörrsidan invändigt. Alla clips runt om lossades men dörrsidan satt ändå fast i något ungefär bakom det inre handtaget. Någon som kan tipsa mig om hur man går vidare?
av Knasen
Tjenare

Bakom innerhandtaget sitter en, två eller tre skruv beroende på model, bänd loss plasten på innerhandtaget som sitter framför dörröppnaren bakifrån sett.(Plasten som är riktad mot växelspaken) med en liten radiomejsel eller liten krok men var försiktig! På S80 sitter det dessutom en skruv, där det ser ut som en liten skål, ta bort täckbrickan, med en liten krok. Runt dörröppnare sitter en liten sarg som ska bort oxå Täcklocket för back spelgen ska och bort, för att inte göra onödiga repor i dörrpanelen. När du lyfter av dörrpanelen, tänk på att den innre skraplisten för rutan skall inte följa med panelen. Om en blir böjd så är det svårt att få den rak igen, det är bara att byta den. När du ska greja med ytterhandtaget så ha rutan stängd.

Hoppas att jag har förklarat det någorlunda bra

Lycka till
av JohanV70-98
Tack för goda råden. Funkade bra även för en V70 2008. Det var lite svårt få loss sargen för dörröppnarvajern. Den kom ut till slut rakt utåt.

Update: blir inte den bilen jag har länkat bl[…]

När byttes bränslefilter senast?

Stefans 968

Bra val. Det röda såg väldigt myck[…]

Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]