Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Suunto
Grattis!!
Vi beställde vår V60 T5, R-design med AUT. den 23 Maj.
Fick prel. lev. v 36. Men den ändrades till v. 31 på "min Volvo". Men saken är den att det är semester tider och vi får förmodligen hämta den hos ÅF under v. 33.
Väntar.....! :)
av Suunto
Då har man äntligen hämtat ut den!!!
V60 MY12 T5, R-design, Svart Met. Automat, Teknik HP. 5 Tonade rutor

10 mil har passerat på mätaren och allt känns toppen! Går från en S40N 2.4i (aut) -08.
Väldigt STOR skillnad måste jag säga. Motor, växellåda, inredning, styrning är fantastisk i nya V60. Ingenting att klaga på. Powershiften växlar mjukt och fint, måste även ge ett stort plus för den nya bensin motorn. :lol:
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Ett stort grattis till bilen, hoppas också på att det kommer ut lite bilder på bilen :-)-)
Användarvisningsbild
av LasseKongo
Så, då var den äntligen hämtad, en vecka innan ursprunglig plan.

Första känslan efter att ha kört 10 mil på lite blandade vägar är, wow! Vilken skillnad mot V40:n (skam vore väl annars). Tycker
den känns väldigt solid och fin balans mellan komfort och sport, 4C chassit gör faktiskt lite skillnad. Då jag hör
till dom som fortfarande anser att man skall "köra in" nya bilar har ju inte pedalen varit i mattan ännu, men det är ju helt
klart potential i T6:an, bra med mos i mellanregistret, gôtt ljud är det också.
Blir väl till att spendera resten av kvällen med att läsa manualen (370 s.) för att lära sig om alla elektriska prylar :)

Det är till EGR-ventilen. Har du kännt […]

Ja Vparts har generellt bra grejer. Jag kör […]

Ja det ska sitta en vacuumslang som går till[…]

Ok tack för svaret. Kollade tändstiften […]