Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Psyko
Brainy skrev:
Psyko skrev:
Paltkungen skrev: Misstänker att den inte har det då bl.a. visningen av snittförbrukning/färdatorn inte finns kvar i "minnet" efter att bilen startats om...
Uppgraderingen kommer inte göra någon skillnad på den funktionen tyvärr.
En uppdatering av ICM till mjukvara från 2009 (är bakåtkompibatibelt på vissa tillverkningsveckor av 2008or) ska enligt uppgift lösa det problemet, men detta är ingenting som ingår i en normal mjukvaruuppdatering då den eg. tillhör en annan årsmodell. Jag fick pris på 300kr för denna uppdatering i samband med vanlig service.

/Anders
ICM sköter inte visningen av snittförbrukning/färddatorn.

Men ja,det finns ett fix för att få till att färddatorn behåller i minnet var den var när bilen ständes av. Tyvärr försvinner det fix:et om man senare uppdaterar DIM mjukvaran i en Servicemjukvara. dessutom går den inte heller att lägga in igen då DIM mjukvaran inte blir kompetibel med det fix:et efter att den uppdaterats. Rörigt ? jag vet men hoppas du förstår vad jag menar :wink:

Hej, min morfars gamle S70 har blivit sjuk. Den st[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]