Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Silver.Swe.
CarMan skrev:
Silver.Swe. skrev:
CarMan skrev:
Jag tror du misförstått syftet.

Ute i förorterna så ser man kanske inte polisen som en "medspelare" & det är det man vill uppnå!

Då tror jag att du missuppfattat mitt tycke. Att dessa grupper motarbetar polisen är en pinsam sanning jag är bekant med, det relevanta är dock att man väljer att anpassa sig efter dem. Som sagt, står tydligt i mitt tidigare inlägg.
dom gör inte en anpassnign! dom kör en reklam slogan.
hade vi döpt om samtliga polisbiler i de distrikt det gäller så hade det varit en anpasning.
det här gäller ju inte en polisbil, uten en raklampelare (en atrapp)

Uppenbarligen missar du åter min poäng/inte läst den. Att göra reklam/anpassa sig till den här gruppen anser jag vara helt fel. De säger först i videon att dessa invandrarförorter är väldigt kriminella, sen står de och försöker rekrytera dessa kriminella personer. Ser inte varför man från hela början lägger en budget på att rekryter kriminella person istället för person som faktiskt ser på poliser som lagens beskyddare, som de är, och inte som någon faschist-patrull.

Även poängterade jag att när man döper om en sådan här seriös symbol sänder man ut signaler, negativa, mot allmänheten. Ska jag ta polisen seriöst vill jag också se att de är seriös, inte står och målar om deras bilar med gettoslang i komersiellt syfte. Horeri är vad jag vill betäckna det, att sälja ut sig själv!
Användarvisningsbild
av Silver.Swe.
error
Senast redigerad av 1 Silver.Swe., redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av CarMan
Silver.Swe. skrev:
CarMan skrev:
Silver.Swe. skrev:
Då tror jag att du missuppfattat mitt tycke. Att dessa grupper motarbetar polisen är en pinsam sanning jag är bekant med, det relevanta är dock att man väljer att anpassa sig efter dem. Som sagt, står tydligt i mitt tidigare inlägg.
dom gör inte en anpassnign! dom kör en reklam slogan.
hade vi döpt om samtliga polisbiler i de distrikt det gäller så hade det varit en anpasning.

Uppenbarligen missar du åter min poäng/inte läst den. Att göra reklam/anpassa sig till den här gruppen anser jag vara helt fel. De säger först i videon att dessa invandrarförorter är väldigt kriminella, sen står de och försöker rekrytera dessa kriminella personer. Ser inte varför man från hela början lägger en budget på att rekryter kriminella person istället för person som faktiskt ser på poliser som lagens beskyddare, som de är, och inte som någon faschist-patrull.

Även poängterade jag att när man döper om en sådan här seriös symbol sänder man ut signaler, negativa, mot allmänheten. Ska jag ta polisen seriöst vill jag också se att de är seriös, inte står och målar om deras bilar med gettoslang i komersiellt syfte. Horeri är vad jag vill betäckna det, att sälja ut sig själv!
men då kan vi ju sluta med all annan reklam mot personer som inte förstår själva.
tilexempel varför kör vi reklam om att man ska panta burkar & flaskor? det står ju på flasken & alla vet ju redan att man ska panta. (skit dumt att "böpaom" låtar, bara för at få folk att panta) :wink:

Jag tror inte du förstår hur bra det är för samhället det är med polisbilen
minskar vi brotsligheten så spar vi massor med pengar & dom personer som blir drabbade får bättre liv (både gärningsmen & brottsoffer)

om man växer upp i ett samhälle, däe man tror att polisen är farlig, eller att polisen inte bryrsig om "oss" så tar man ofta saker i egna händer & då spårar samhället ur!
har du ett bättre förslag att koma tilrätta på problemet?
jag tycker det var ett bra initsjativ, hoppas det funkar!
av anp
Utan att ha kollat länken, om polisen nu vill profilera sig i förorterna.
Varför inte då bara använda det väl inarbetade namnet, POLIS, på bilar och informationsmaterial?

Förort, ungdom, invandrare, slang whatever...
Oavsett vad jag kallar polisen i muntligt språk, så heter det Polis och bör så även stå på bilar och informationsmaterial oavsett syfte eller utdelningsområde.

För övrigt så måste jag sga att jag idag knappt känner igen en riktig polisbil, då de är ungefär lika vanliga som antalet dagar jultomten visar sig.
Användarvisningsbild
av C.W.
Samt har olika färgmarkering.
Har sett några med gula/blå schackrutor (typ).

Som förslag så kan ju fler bilar med dessa namnförslag visas för allmenheten.
Bengen
Blanka knappen
Farbror Blå

osv
Användarvisningsbild
av Silver.Swe.
CarMan skrev:
Silver.Swe. skrev:
CarMan skrev: dom gör inte en anpassnign! dom kör en reklam slogan.

men då kan vi ju sluta med all annan reklam mot personer som inte förstår själva.
tilexempel varför kör vi reklam om att man ska panta burkar & flaskor? det står ju på flasken & alla vet ju redan att man ska panta. (skit dumt att "böpaom" låtar, bara för at få folk att panta) :wink:

Jag tror inte du förstår hur bra det är för samhället det är med polisbilen
minskar vi brotsligheten så spar vi massor med pengar & dom personer som blir drabbade får bättre liv (både gärningsmen & brottsoffer)

om man växer upp i ett samhälle, däe man tror att polisen är farlig, eller att polisen inte bryrsig om "oss" så tar man ofta saker i egna händer & då spårar samhället ur!
har du ett bättre förslag att koma tilrätta på problemet?
jag tycker det var ett bra initsjativ, hoppas det funkar!

"Jag tror inte du förstår hur bra det är för samhället det är med polisbilen" Gläjder mig att du lyckades analysera min "bristande" kunskap på poliser och dess syfte genom att feltolka min text..

Ser iaf inte att våran egen lilla diskution leder någon stans, då jag tydligt sagt vad jag har sagt vad jag ogillar med det hela men ändå får jag inga argument på de argument jag lyfter fram som viktigast. Tack för visat intresse iaf =)

VH Silver
Användarvisningsbild
av CarMan
anp skrev:Utan att ha kollat länken, om polisen nu vill profilera sig i förorterna.
Varför inte då bara använda det väl inarbetade namnet, POLIS, på bilar och informationsmaterial?

Förort, ungdom, invandrare, slang whatever...
Oavsett vad jag kallar polisen i muntligt språk, så heter det Polis och bör så även stå på bilar och informationsmaterial oavsett syfte eller utdelningsområde.

För övrigt så måste jag sga att jag idag knappt känner igen en riktig polisbil, då de är ungefär lika vanliga som antalet dagar jultomten visar sig.
jag tror man kört den stilen senaste 30, för inte säga 100 åren & det funkar tydligen dåligt.

varför stå högst upp på en tron med armarna i kors o tro att folk ska komma krypande.

bättre att att gå halva vägen var (det är ju trotsalt inte frågan om att ändra namn på polisen, utan bara ett annat namn på en "reklampelare"

-------------------------------------
nar man nu lockat folk till bilen, kan man ju informera om hur bra den svenska polsen är & att man inte ska vara rädd föra tt ringa dom om nått händer, omånga tror att dom själva ska åka in & vågar inte ringa!!!

deta är ju en bättre lösning än att informara dom som redan vet hur det funkar, tydligen når man inte den här målgruppen på annat sätt.

BRA initsiativ!
Användarvisningsbild
av Silver.Swe.
C.W. skrev:Samt har olika färgmarkering.
Har sett några med gula/blå schackrutor (typ).

Som förslag så kan ju fler bilar med dessa namnförslag visas för allmenheten.
Bengen
Blanka knappen
Farbror Blå

osv

Ja sannerligen. Varför inte anpassa sig till de "icke invandrande kriminella ungdomarna", d.v.s. svenska kriminella ungdomar; nazister, punkare, huliganer etc. De har säkerligen massor av bra förslag på ordet Polis.

Men de lustigaste är ju att vi har haft dessa svenska kriminella ungdomsgrupper i sverige längre tid än vad vi har haft dessa kriminella ungdomar, dock skapade man en AINA-bil för man skapade en Bengen-bil.

Skiftade hjulen mellan axlarna idag och det blev m[…]

Samma lika steg och tidsplan för mig.

Hej Jag vet att detta har diskuterats tidigare men[…]

Är kolvar och dess ringar utbytta eller gar[…]