NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jumu01
hanss skrev:Du slipper framförallt allt krångel med partikelfilter och additiv. Plus en mycket mer harmonisk motor. Jag skulle akta mig för 2,0D verkar vara mycket bekymmer med den. Har egentligen inga fakta.. Bara det jag läst här på forumet.
Vilka problem är det som är specifikt med 2.0D motorn förutom dyr service vid 12000 mil?
Då du anser att det verkar vara mycket bekymmer med den???
Om man inte har riktig fakta bör man vara försiktig.
Senast redigerad av 1 jumu01, redigerad totalt 0 gånger.
av hanss
tycker bara att var och varannan tråd i detta forum som handlar om motorproblem är just en 2,0D... EGR problem, turbos som lägger av osv osv... D5an är det mindre skriverier om..
av jumu01
Du har inte misstagit det med D2 som verkar figurera mer just nu,
annars så har jag svårt att hitta just dessa var och varannan tråd i detta forum???
av hanss
Om du bläddrar i de 86 sidor som finns.. lär du hitta några trådar.. sedan var det min personliga uppfattning och endast en vägning mellan 2,0D och D5..
av jumu01
Jag tycker du överdriver väldigt mycket med ditt uttalande, för vissa som haft problem med sina bilar så är det inte specifikt till just 2.0D utan snarare hela modellen oavsett motor, har "var och varannan tråd i detta forum som handlar om motorproblem är just en 2,0D trådar blivit några trådar??????
av hanss
Ja min uppfattningar är att de trådar som handlar om motorproblem är 2,0D mer representerad än D5... Om du tar bara de trådar som handlar om motorproblem på dieslar 2,0D och D5 tycker jag 2,0D verkar ha fler trådar.
av jumu01
Jag har inte fortfarande fått ett svar på tycker bara att var och varannan tråd i detta forum som handlar om motorproblem är just en 2,0D?
Nu är ju dieselfemman en mycket bättre motor än dieselfyran så visst väljer jag en D3,D4 eller D5 100 ggr av 100 före än 1.6 D, 2.0D eller D2 trots att vissa av dessa har lägre förbrukning!
av hanss
Jag kanske formulerade mig lite slarvigt och ber så mycket om ursäkt jumu01. Men om man flitrerar ut de trådar som handlar om motorproblem tycker jag att 2,0D har flest. Speciellt om man bara kollar efter D5 och 2,0D. Så jag menade alltså att. Av de trådar som handlar om motorproblem och behandlar d5 och 2,0D är 2,0D många fler. Detta är min högst personliga åsikt.
av jumu01
Då är jag helt enig med dig hanss :wink: !
Har just nu själv en 2.0D och känner inte igen problemen, de problem jag haft har varit modell specifika.
ljudet av ett dött batteri?

Det låter som den sjunger sin sista vers. bi[…]

Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]