Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bewsfroe
Biltema har dåligt gummi i sina ok. Iaf dom jag köpte till min 940 för nåt år sedan. Bälgarna va fulla med sprickor efter mindre än ett år. Mao åker du på att köpa en renoveringssats ändå...
Bewsfroe skrev:Biltema har dåligt gummi i sina ok. Iaf dom jag köpte till min 940 för nåt år sedan. Bälgarna va fulla med sprickor efter mindre än ett år. Mao åker du på att köpa en renoveringssats ändå...
Tja. Vi får väll se om ett år då. Tänker inte sitta här o läsa att jag gjort ett dåligt köp av andra när jag är fullständigt kapabel att göra denna utvärdering själv om ett år. Hade du mkt kli i fingrarna när du postade ett totalt meningslöst inlägg här?
Om du nu råkar ha rätt så får jag köpa nya ok igen och fetta in gummit så håller de.
Användarvisningsbild
av greeeken
calle81 skrev:Det är samma ok till 15 och 16" jag har 16" och ringde och pratade med volvo om detta och fick höra att det är samma. har bytt ( biltemas) och det funkar riktigt fint.
Tackar så mkt för den infon
av calle81
greeeken skrev:
calle81 skrev:Det är samma ok till 15 och 16" jag har 16" och ringde och pratade med volvo om detta och fick höra att det är samma. har bytt ( biltemas) och det funkar riktigt fint.
Tackar så mkt för den infon
Varsågod, jävligt lurigt när det inte framgår av biltemas info, var nära på att köpa ett svindyrt ok från Volvo.
av Bewsfroe
Provocative skrev:
Bewsfroe skrev:Biltema har dåligt gummi i sina ok. Iaf dom jag köpte till min 940 för nåt år sedan. Bälgarna va fulla med sprickor efter mindre än ett år. Mao åker du på att köpa en renoveringssats ändå...
Tja. Vi får väll se om ett år då. Tänker inte sitta här o läsa att jag gjort ett dåligt köp av andra när jag är fullständigt kapabel att göra denna utvärdering själv om ett år. Hade du mkt kli i fingrarna när du postade ett totalt meningslöst inlägg här?
Om du nu råkar ha rätt så får jag köpa nya ok igen och fetta in gummit så håller de.
Ojdå nån som blev lite ledsen för att han fick denna info efter sitt köp? Jag anser inte att det va ett meningslöst inlägg, det är mina erfarenheter av Biltemas ok vilket denna tråden började glida in på. Och man delar synpunkter och råd på ett forum eller?

Vi får väl för övrigt hoppas att dina bälgar håller bättre då. Kanske va jag som fick ett måndagsexemplar.
av 2444ever
Såg ett tips i nån tråd om att köpa till rep.sats (från Volvo?) när man köper ok från Biltema, p.g.a. kvalitén på bälgarna. Kan ju vara ett bra tips för de som ska köpa nya, när man har allt nere.
Bewsfroe skrev:
Provocative skrev:
Ojdå nån som blev lite ledsen för att han fick denna info efter sitt köp? Jag anser inte att det va ett meningslöst inlägg, det är mina erfarenheter av Biltemas ok vilket denna tråden började glida in på. Och man delar synpunkter och råd på ett forum eller?

Vi får väl för övrigt hoppas att dina bälgar håller bättre då. Kanske va jag som fick ett måndagsexemplar.
Jag hade köpt dem oavsett ditt råd. Däremot så tillförde du fortfarande inte ett skit till den här tråden.
av Bewsfroe
Provocative: Lugna dig lite :P Tråden kom att handla om biltemas bromsok och jag ville bara påpeka det så man inte står där några månader senare vid skiftet till vinterdäck och konstaterar att bälgarna e fulla av sprickor. Därför e det lika bra att komplettera med en repsats direkt och ändå hamnar man långt under Volvos priser men får ett riktigt schysst ok.

Du behöver inte hugga som en kobra lixom :roll:
Knarr vid rattutslag

Det var drivknut och styrväxel.

Har en V40 D2 2015 som strular för mig. Nylig[…]

Stefans 968

Nya skivor i fram monterade. IMG_1301.jpeg Bes[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Du tolkar skrivningen på fel sätt. Ga[…]