Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Tror faktiskt att dom missade där, kollade med två Volvo reservdelar för jag ville försöka sälja det gamla kassa, har ju blivit lite marknad för det nu. Men nope, var inbyte, hade kostat någon tusenlapp mer annars. Vet iofs inte om det är för att det var lite nice price till min gamle Volvo.
EDIT:
Ja alltså sälja till en skrot, som sedan skickar vidare för renovering, det är det jag menar blivit lite marknad - så ingen tror jag är en skummis. Blev direkt erbjuden 300:- av en skrot som samarbetar med nån i Tyskland som renoverar.
Senast redigerad av 1 2444ever, redigerad totalt 0 gånger.
Ang spjällhus från skrot så den skroten jag var på utanför en medelliten stad i Sverige hade de fem stycken liggande (tre med vit lapp och två gula) varav en hade rätt nummer, tror de flesta skrotar plockar spjällhus för det är intressant och är det en bra skrot så får man veta miltalet och årsmodell på bilen huset satt i då kan man avgöra ungefär skicket. Och gissar jag antalet spjällhus på skrotarna kommer nog bara öka nu. Sen borde ju spjällhus med gul lapp va näst intill outslitliga så de borde va ett safe köp bara man får rätt nummer, som ju aldrig kan sägas för ofta är jätteviktigt.
2444ever skrev:Tror faktiskt att dom missade där, kollade med två Volvo reservdelar för jag ville försöka sälja det gamla kassa, har ju blivit lite marknad för det nu.
...
Ja alltså sälja till en skrot, som sedan skickar vidare för renovering, det är det jag menar blivit lite marknad - så ingen tror jag är en skummis. Blev direkt erbjuden 300:- av en skrot som samarbetar med nån i Tyskland som renoverar.
(Editerar även i inlägget ovan)
Ska ge en liten update vad det gäller gasspjäll!

Beställde ett renoverat gasspjäll från atech2 och fick det två dagar efter. Nyrenoverat spjäll med precis samma märkning som mitt gamla, riktigt fint och frächt. Eftersom jag har turbo så blev det halv hjärnblödning innan bytet var klart, riktigt trångt (lyckades dock rädda kontakten utan att kapa den). Gjorde som manualen beskrev och självkalibrerade spjället, startade bilen och den gick perfekt.

Nu återstår det att se om det kommer fortsätta att fungera.

Hade absolut bytt, vet ju inte hur länge det […]

Laddningslucka

Tjena. Har en Volvo V60 T6. 2021 Jag får[…]

Polestar 4 TPMS vinterdäck

Hej, Ok, tack för svar. Vet du även […]

Renovering framvagn Volvo 240

Man kan byta bara fram, även om det rent kras[…]