Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jaob
kollade idag och då fanns felkoden ECM644A sen nolla jag den..
Åkte en sväng och kolla igen och då fanns det ingen alls, verkar som den kommer lite då och då :S.
Undrar om den kärvar eller nått liknande.

Har beställt en ny iallafall och den kosta 1097 kr men va tvungen att lämna in den gammla sa han.
Hoppas att det är den som ger denna felkod nu.

Återkommer när jag bytt den.
av jaob
Har inte fått solenoiden än.
Kolla felkoderna ida och nu har jag inte haft ECM644A på ett tag och så testa jag bilen en sväng och plåga den ganska rejält för att se om jag skulle få upp några felkoder då den går väldigt dåligt på lågt varv när man ger fullgas.

Men ingen annan felkod dock så fick jag upp ECM6440 nu istället när jag kolla igen efter åkturen.
kan bilen gå sämre om den där solenoiden är defekt ?
av jaob
Fått Solenoiden ida och har bytt den.
Än så länge har jag inte fått upp några felkoder varken Ecm6440 eller Ecm644a.

Men eftersom den satte felkoder lite då och då så är det svårt att säga om det hjälpte.
Ska kolla efter några dagar och se om det kommit tillbaka någon kod.

Återkommer.
av oldtimersmc
jaob skrev:Ännu har det inte uppkommit några felkoder så än så länge verkar det funka.
Låter ju hoppfullt, alltid gött när det funkar hoppas att det verkligen var den där rackaren.
MVH Per
av oldtimersmc
[quote="jaob"]Ännu har det inte uppkommit några felkoder så än så länge verkar det funka.[/quote]
Ett extra tack till dig för att du hör av dig och meddelar när det funkar det är långt i från alla som gör det...
Massor med tippsare har varit med och försökt att hjälpa till och sen så blir det tyst i tråden=surt
:D
Åter Tack
Senast redigerad av 1 oldtimersmc, redigerad totalt 0 gånger.
av jaob
oldtimersmc skrev:
jaob skrev:Ännu har det inte uppkommit några felkoder så än så länge verkar det funka.
Låter ju hoppfullt, alltid gött när det funkar hoppas att det verkligen var den där rackaren.
MVH Per
Yes håller med... Dock så märker jag ingen skillnad alls på bilen hur den går. Men känns ändå bra att ha bytt den om den va dålig.
av oldtimersmc
jaob skrev:
oldtimersmc skrev:
MVH Per
Yes håller med... Dock så märker jag ingen skillnad alls på bilen hur den går. Men känns ändå bra att ha bytt den om den va dålig.
Har du inte fått några felkoder sen den 17 så lär det vara lugnt (under förutsättning att du använt bilen) :D
Men helt klart så påverkar den ex bränsleförbrukningen, prestandan mm
av oldtimersmc
oldtimersmc skrev:[quote="jaob"]Ännu har det inte uppkommit några felkoder så än så länge verkar det funka.

Ett extra tack till dig för att du hör av dig och meddelar när det funkar det är långt i från alla som gör det...
Massor med tippsare har varit med och försökt att hjälpa till och sen så blir det tyst i tråden=surt
:D
Åter Tack[/quote]
OBS kommentaren kan uppfattas som spydig men det är inte så jag menar utan det är en allmän reflektion över alla trådar som bara dör... Det här är ett skolexempel på en bra tråd :D
Stefans 968

Nya skivor i fram monterade. IMG_1301.jpeg Bes[…]

Selekt garantin gäller ej hyrbil

Du tolkar skrivningen på fel sätt. Ga[…]

Update: blir inte den bilen jag har länkat bl[…]

När byttes bränslefilter senast?