starmac skrev:
Hur skulle en V60 funka med säg en 1 åring och en 3 åring? Går det ö.h.t.?
Just en kombinationen 1 och 3 år är väl kanske den mest platskrävande eftersom båda barnen då ska sitta i bakåtvänd barnstol, som är den absolut mest platskrävande stolen. Denna typen av stol ska man ha så länge det bara går men i realiteten så kanske man får byta ut den vid 4-års ålder till nästa typ av stol som är framåtvänd och tar betydligt mindre plats.
Det är möjligt att det går att få plats med två st bakåtvända barnstolar om man köper modellen Britax Hi-way 2 som ska vara den modell som tar minst plats.
Min ambition är att ha kvar V60n i ca 3 år och att den då ska funka med bakåtvänd barnstol samt babyskydd, vilket jag inte ser ska vara något problem. Sedan gäller det ju också att se till att köpa en vagn som blir kompakt när man fäller ihop den. Vi har en Bugaboo Cameleon idag som blir extremt kompakt ihopfälld, kommer vi behöva en syskonvagn så blir det definitivt en Bugaboo Donkey. En sådan vagn tillsammans med takbox för långsemester så tror jag faktiskt att man klarar sig med V60ns utrymmen, får återkomma om ett par år när jag provat ;)