Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

nä men i 60 fall av 100 så behöver man värma för och få loss röret från slangen så visst prova att lossa röret men ta inte i för mycke för då gör du anslutningen rund och då vill nog verkstaden ha en slant extra ut över dom summorna du har fått som kostnadsförslag
hollan skrev:nä men i 60 fall av 100 så behöver man värma för och få loss röret från slangen så visst prova att lossa röret men ta inte i för mycke för då gör du anslutningen rund och då vill nog verkstaden ha en slant extra ut över dom summorna du har fått som kostnadsförslag
Kan man värma med värmepistol om man inte har tillgång till gas?
Dom 4-5ggr jag bytt bromsslang så har det tagit max 1h med luftning(tar ca5 min).
Är ett av dom enklare ingrepp man kan göra, men tycker personligen att folk hänger upp sig pga av lufningen.
Skulle man vara osäker så gå efter varje punkt i en haynesbok eller liknande verkstadsbok.

mvh
Går realativt snabbt om inget krånglar.

Men när jag bytte senast på en S60 (frugans) så gick ena sidans bromrörsnippel av.
Då tar det tid då man ska skaffa nytt bromsrör och byta det också.

/Roland

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]