Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vill byta original luftfilter mot http://sv.bsr.se/products/46333216/.
Undrar om non har köpt den,och om det stämmer påståendet på på deras hemsida,dvs bättre gasrespons och livslängd. Har en xc70-06 2,5T original ingen trimm.

Tack för alla svar.
Senast redigerad av 1 Ticken, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Fixat till din rubrik & plockat bort ett inlägg i tråden som är "bumping" vilket inte är tillåtet på forumet.
På en original bil lär det inte göra någon skillnad dessutom har jag för mig att BSR filtret är från JR och klassen på deras filter ger jag inte mycket för vill man ha sportfilter som insattsfilter hade jag kört på ett filter med bättre kvalité typ K&N eller BMC
Jag har hört nånstans att original luftburk och original luftfilter ska räcka till ca 270 hk.
Jag har BSR steg 1 i min V70 2.4T -03 med laddtrycksmätare och det skiljer ingenting på laddtryck om jag har öppet filter eller originalfilter. Dock så har jag ingen erfarenhet av insatsfilter som du länkade till men jag förmodar att det är typ samma fast det sitter i luftburken.

Ett sånt där måste man ju olja in också med jämna mellanrum och är man inte försiktig med inoljningen (att det blir för mycket) så pajar du luftmängdmätaren ganska omgående p.g.a att det kommer olja på tråden.
hammerin skrev: Ett sånt där måste man ju olja in också med jämna mellanrum och är man inte försiktig med inoljningen (att det blir för mycket) så pajar du luftmängdmätaren ganska omgående p.g.a att det kommer olja på tråden.
Dessutom renar K&N filtren sämre än ett orginalfilter så det är ytterliggare en anledning till att man inte vill ha ett.

Update: blir inte den bilen jag har länkat bl[…]

När byttes bränslefilter senast?

Stefans 968

Bra val. Det röda såg väldigt myck[…]

Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]