Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AN
Hej,

Jag har två snabba frågor:

1) Jag funderar på att investera i en sänkning till min V70N (sänkfjäder sats, inte dämpare) från SAM. Då jag har nivåreglering har jag hört rykten om att det behövs något "stoppjärn" på stötdämparna för att man inte ska återfå den normala höjden på bilen? Stämmer det och hur får man isåfall tag på detta?

2) Jag har funderingar på att byta ut mina Amalthea fälgar mot Cassiopeia 17", vet någon om dessa går att få tag i någonstans förutom Volvo orginal? Lite väl häftigt pris om man köper därifrån.

MVH
AN
av GT-87
Enl. en kompis till mig som jobbar på volvobutik finns det Cassiopea replikor 16"-18". vet dock inte var. Enl. honom har samma leverantör som volvo använder dessa.
Användarvisningsbild
av CarMan
AN skrev:Hej,

Jag har två snabba frågor:

1) Jag funderar på att investera i en sänkning till min V70N (sänkfjäder sats, inte dämpare) från SAM. Då jag har nivåreglering har jag hört rykten om att det behövs något "stoppjärn" på stötdämparna för att man inte ska återfå den normala höjden på bilen? Stämmer det och hur får man isåfall tag på detta?

2) Jag har funderingar på att byta ut mina Amalthea fälgar mot Cassiopeia 17", vet någon om dessa går att få tag i någonstans förutom Volvo orginal? Lite väl häftigt pris om man köper därifrån.

MVH
AN
nivåregleringen kommer alltid at pumpe upp bilen till orginal höjden, så endera byter du stötdämpare, eller så bygger du om fästena, hör med SAM, tror dom har en svindyr ombygnads sats

Du har rätt den är inte till choken. Den[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Oftast ramben, kolla i hjulhus alternativt i h&oum[…]

Bygga vevhusventilation?

Är packningen till locket gammal och har b&ou[…]

Halvljuset (alltså inte auto-läget)[…]