Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Areg: jag uttryckte mig nog lite oklart. All toning sker i efterhand.. Tycker Volvo orig toning är väl ljus.

Gurra: jag var från början väldigt (innan provkörning) väldigt skeptiskt till T4. var först faktiskt inställd på att välja en D3 med mindre utrustning. Men efter att jag testat T4 med powershift var jag positivt överraskad. Inte lika "tung" och välljudande som 2,5t men absolut över förväntan. T4 räcker gott och väl till för mina behov. Jag hade ju en sen -08 på förra Volvon, så det skiljer ju "bara" 20 hk och inte 51 hk som på senare årsmodeller. Kul också att du tror kombon mörka fälgar och ljusblå färg går ihop. Det tror även jag såklart, men är alltid skönt med medhåll :)

Är det någon som kan svara på fråga om inredning Blonde? Är den mer åt grå eller beige i färgen?
Jag har svårt att komma fram till någon annan rankning än följande av motorerna (nu bortser jag från kostnader etc.) (MY2011F):
T6
D5
2,5T/FT
T4/T4F
D3
2,0/2,0F
DRIVe

T4 är klart roligare o piggare än D3 tycker jag.

Och inte så mycket törstigare...

PH
Jag har förvisso inte provat T6, men jag tror den hade kommit högst upp på min lista också. Jag håller med om rankingen i övrigt. Det känns extra bra att hålla T4 framför D3 med tanke på den absurda prisskillnden mellan dessa motorer.
Känns som jag måste prova en T4 snart, jag trodde inte ni skulle ranka den före D3 faktiskt, jag kanske har underskattat den lite
Låter som ett bra spec tycker jag. Och även om man inte är lång så är dynamicstolarna 100 ggr bättre än standardstolarna. Och det är långt ifrån sportstolar. De är bekväma som sjutton :)

Med 7 tum skärm så gissar jag att du också måste ha valt High performance? Standardstereon är rena skiten om du frågar mig. High performance gör hur stor skillnad som helst. Ett prisvärt tillbehör till High performance är subwoofern. 3000 har jag för mig och gör mycket om man lyssnar på musik eller film i bilen. ett litet tillval som jag kommit att gilla är att byta ut takhandtaget på förarsidan till solglasöginhållare. Används varje dag :) Lycka till med bilen.
Ja då skall du definitivt välja Dynamic. Dynamic är fortfarande något för korta jämfört med de gamla Volvostolarna men original är ännu kortare i dynan. Höjdpunkten var nog 850/V70N. Bättre stoölaDessutom gör dynamicstolarna att man kan komma lite längre ned och även bak. man kan säga att skålningen är det som ger extra utrymme mot originalstolen. Jag har haft originalstiolen också på V70II också och kan jämföra dem emellan
Tack så mycket för alla tips och råd. Det här är varför man vänder sig till ett forum för äkta entusiaster!

Allas råd bekräftar det jag tänkt från början. Blå med fortuna fälgar, blonde inredning (tack för bilder! Hjälpte mycket!) med dynamicstolar. Och glasögonhållaren kommer att kryssas i, garanterat! Får jag plats över i kalkylen (som om det skulle hända) så skall jag även titta närmare på progressiv servo. Men jag proriterar nog tex el-baklucka före detta. Jag nämnde för frugan att jag funderar på en ljusblå färg på denna bil, hennes svar var förvånande nog: -kul! nu ser tom jag fram emot din nya bil :D

Tänk vad lite färg kan göra för förhållandet :)
Av ditt användarnamn att döma kan man tro att du bor i Sveriges bästa ände. Jag bor inte så långt därifrån, så du kan få titta i verkligheten, om du vill.

Fast min bil är brun på utsidan. Finns i fotogalleriet här.
Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]

Ojämn gång.

Min XC70 1 -99/00 rullar ojämnt på tom[…]