Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ragge1
jag har Premium Sound ljudanlägg , allså det skall vara en 6 växlare men hur funker den , hur ladder man skiver i den :???:
Användarvisningsbild
av ragge1
Momentum skrev:Prova att läsa i den där märkliga tjocka boken som brukar ligga i handskfacket

På en MY11 är det som på sidan 146

http://esd.volvocars.com/site/owners-in ... p11768.pdf
hehe , japp har läst det några gånger men får inte ladder fler skiva

Bild
Användarvisningsbild
av Racetwin2
CD-växlare har aldrig ingått i Premium sound - det har alltid varit tillval. Förmodligen har du inte CD-växlare.

Men det är ingen större förlust kan jag meddela - Den är slö och långsam. Och ännu värre med MP3-skivor. Skulle du byta runt och valde fel skiva tog det evigheter för den att läsa in skivan och under den tiden kunde man inte byta skiva......Jag har haft den själv men övergav den när USB kom som tillval.
Användarvisningsbild
av ragge1
tack
nu se jag , tror inte jag har CD-växlare, men bara när jag köpte bilen så står det att det var CD-växlare , ok det gjör ingenting
av pergrein
Du har inte CD-växlare. Det hade stått "Premium Sound 6CD" när du startar upp stereon.
CD-växlared ingick i PS-stereon MY08 när jag köpte min S80.

Bild

Mvh
Per
Användarvisningsbild
av Krollspell
Racetwin2 skrev:CD-växlare har aldrig ingått i Premium sound - det har alltid varit tillval. Förmodligen har du inte CD-växlare.

Men det är ingen större förlust kan jag meddela - Den är slö och långsam. Och ännu värre med MP3-skivor. Skulle du byta runt och valde fel skiva tog det evigheter för den att läsa in skivan och under den tiden kunde man inte byta skiva......Jag har haft den själv men övergav den när USB kom som tillval.
Premium sound med inbyggd cd växlare för 6 skivor har funnits för S80/V70 åtminstone från 2002 fram till 2011
Användarvisningsbild
av Variosboy
Har funnits ja, men inte varit standard på PS för det. På MY09 som jag har så var det tilval. (Har inte cd-växlare)
av pergrein
CD-växlaren ingick i PS-stereon när jag köpte S80:in MY08. Blev väl till MY09 att man måste lägga till den när man tog PS-stereon.

Mvh
Per

Eftersom du har selekt så är det inte s[…]

Ja, det är väl dags för mig att sv[…]

XC60 2026 pureläge

Modeller fram till ~22 med 11,6kWh batteri har br&[…]

Det står inget om vilken plast det är! […]