Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kenlav
Blev ägare till en 854 96:a för en vecka sedan och upptäckte just i samband med ösregnet att det finns fullt av kondens innanför strålkastarglasen (dom har stenskottskador) Funderar på att köpa lösa glas på Micro och undrar då om man behöver någon form av tätningslist eller medel mellan glaset och lamphuset.
Användarvisningsbild
av ketto
sitter en tätningslist! Köp en ny sån i samband me nya glaset!
Användarvisningsbild
av Busta_Hymen
Köper du original följer lister och clips med i satsen... Kanske det gör på Micro oxå, kolla innan så du slipper köpa dubbelt.
Användarvisningsbild
av thebarbarian
jag har köpt mina på micro och både tätningen och klipps var med
Användarvisningsbild
av kenlav
Ringde Microbutiken KungensKurva (Stockholm) i Onsdags, fanns inga hemma men beställdes hem till butiken och här var det snabba leveranser jag fick hämta strålkastarglasen dagen efter. Bra service av Micro och priset var som hittat 463kr stycket, paketen innehöll både nya clips och tätningslist så nu blir det att montera. P.S samma glas kostar på Mekonomen 673kr. Vad dom kostar på Volvo vågar man inte ens kolla. ;-//
Användarvisningsbild
av Busta_Hymen
Till min -92'a kostade glasen 543 spänn på volvo... Då har jag iofs lite rabatt eftersom jag är anställd, men den brukar inte vara speciellt generös. Kanske är så att dom gamla stora glasen är billigare.
Användarvisningsbild
av Silver.Swe.
Busta_Hymen skrev:Till min -92'a kostade glasen 543 spänn på volvo... Då har jag iofs lite rabatt eftersom jag är anställd, men den brukar inte vara speciellt generös. Kanske är så att dom gamla stora glasen är billigare.

Aha, volvo anställd! Undrade hur du visste allt ;) haha

Nej. Har ingen aning om hur man gör det. Bara[…]

Hej! På mätarhuset som sitter i bilen f[…]

Lambdalampan lyser

Lambdalampan började lysa igen cirka 13 mil e[…]

Det är möjligt och går att gö[…]