Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av slitvargen
Har en XC som jag för övrigt är extremt nöjd med men AWD'n lyser med sin frånvaro, skulle dra loss en bil idag och endast framhjueln spann, inget alls bak. Servad och felfri i övrigt, Nån som har någon idé, det enda som inte funkar utöver AWD är bakrutetorkaren, är det bara byta motorn som gäller ?
Användarvisningsbild
av _Rick_
kan vara ett följdfel. Läs ut ev felkoder hos Volvo. Både AWD och bakre torkare går via REM. kan vara nåt fel där? kollat säkringarna?
av slitvargen
Tack för svaret, vad är REM ?
av NCR
slitvargen skrev:Tack för svaret, vad är REM ?
Rear Electronic Module har jag för mig.
Användarvisningsbild
av CarMan
slitvargen skrev:Har en XC som jag för övrigt är extremt nöjd med men AWD'n lyser med sin frånvaro, skulle dra loss en bil idag och endast framhjueln spann, inget alls bak. Servad och felfri i övrigt, Nån som har någon idé, det enda som inte funkar utöver AWD är bakrutetorkaren, är det bara byta motorn som gäller ?
har du Visko så ska inte bakhjulen spinna, bara ståkvar ett tak så komer momenter till bakhjulen bli högre o högre, ju längre du står där o spinner
Användarvisningsbild
av MartinS
Är det inte haldex på alla 03:or?

/Martin
av slitvargen
Min är en 03 och har haldex
Användarvisningsbild
av elmuppo
MartinS skrev:Är det inte haldex på alla 03:or?

/Martin
Jo.

Gissar på att du har ett relä eller Säkringsproblem i bakre styrenheten.
Sitter det Dragkrok på bilen?
av slitvargen
Ja, fast drag volvoorginal

Ja da, John. Har hatt problemer med at lyset for […]

En suv till som är värdelös inget k[…]

D4 VEA dricker olja

Okej, så jag kör på vanlig olja d[…]

Sportkatt, motorlampa lyser?

Använd rätt sorts katalysator.