Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

en undran.. kommer säkert tråka ut er här nu med alla frågor. Men jag googlat på detta men ej hittat.
observerat att när bilen står tomgång och inget händer, tomgången verkar fin och jämn så men då och då klickar det till i något som om den typ slår av och på nåt. är det kanske AC'n ? kommer jag på nu... går genast ut och lyssnar med ac avstängd...
Gelis skrev:
snepo skrev:Tja är nybliven ägare till en T6 .Vilken bil ska chippa den på onsdag+50hk +100Nm.Har haft en 850 Glt -93 som funka kanon i tre år,men tyckte den började bli slut som bil om ni förstår vad jag menar.
Passa lådan efter chippningen. Den ligger på gränsen redan org. med ökat vrid så är det lätt att den tackar för kaffet.

Har varit sugen att cippa min också men frågan om det är värt med ökad risk för lådras. För det är säkert väääldigt lätt att få blyfot efter chippning

S80 T6 är annars helt underbara vagnar
Ja jag vet att lådorna är känsliga,men kommer inte köra som en biltjuv.Kör mycket landsväg så det blir bra med mer kräm vid omkörningar
lilleman skrev:Det är ac-kompressorn som slår till o från du hör :)

Mvh/Roger :D
yup.. såklart var det ac'n :oops:
märkte aldrig detta på min 9-5'a
men nu kommer nästa grej. ljud får jag bara ur centerhögtalaren ovan på instrumentbrädan.
antar att förra ägaren, som var en äldre herre lät kanske volvo koppla ifrån resten.
kan det va så ? alltså får jag pilla ur stereon och kolla om allt är anslutet där bak ?
HU 801
nja, har testat vrida typ både fade och balance etc... när vrider till bakre högtalare så tystnar det bara. verkar precis som om det vore bortkopplat på nåt vänster. bilförsäljaren visste ingenting om detta, eller så låtsades inget veta.
jag tänkte jag kollar kablage själv, orkade inte tjafsa.
Har du återställt radion till "Default" ?
Vet inte exakt hur du gör på din HU801 men på min HU603.
Tryck in Volym/startknappen o håll den inne tills du kommer till den dolda Menyn.
Du kan åxå trycka in "startknappen" samt hålla inne SOURCEknappen i 15 sekunder då kan du ställa in exakt var du vill ha ljudet i bilen......
finns en del skrivet om detta här i Forumet.
Saxat från tidigare inlägg:
Fryst Radio 603
Ställ nyckeln i radioläge, dra ur 20A-säkringen (nr 16?) medan radion är på så att den slocknar. Vänta 10 sekunder, sätt i säkringen igen. Hjälpte på min HU-603 som frös (vid automatiskt byte mellan starkaste sändare för SR P4 mellan Uppsala-Stockholm?) och som sedan vägrade byta kanal, vägrade hitta kanaler med Auto ("NO STATION!") osv.

Inställningarna och kanalerna fanns kvar, men det kanske inte skadar att nolla inställningarna ändå. Slå av radion på volymknappen. Tryck och håll in volymknappen i 5 sekunder så kommer Advanced User Mode-menyn fram, välj "SET TO DEFAULT" (tryck på 1-20/DISC) och bekräfta, vrid den sedan till "BACK AND SAVE" och välj (tryck på 1-20/DISC) och bekräfta. Slå sedan av och på radion. Gå igenom kanalerna och lagra om ifall något saknas.
wissel skrev:Har du återställt radion till "Default" ?
Vet inte exakt hur du gör på din HU801 men på min HU603.
Tryck in Volym/startknappen o håll den inne tills du kommer till den dolda Menyn.
Du kan åxå trycka in "startknappen" samt hålla inne SOURCEknappen i 15 sekunder då kan du ställa in exakt var du vill ha ljudet i bilen......
finns en del skrivet om detta här i Forumet.
verkar annorlunda till 801'an.
testat följande:
dragit säkringen ur och i igen efter 15 sec.
Det med att välja radio läge, stänga av, sedan trycka igen och hålla inne vol/på knappen funkar inte på 801.

kommer däremot in i advanc.diag.menu genom hålla pil vänster under tiden startar radion etc.
men hittar inget där direkt som hjälper tyvärr.
slutsteget finns ju där under pass.sätet. kablage verkar kopplat. ljud endast i centerhögtalare :cry:
länken i en annan tråd var till HU-803 och stämmer inte riktigt mot 801.
har plockat ut stereon för att kolla att kabeln till slutsteget sitter som den skall. det gjorde den.
återstår kolla om stereon hittar slutsteget. försöker komma in i diag läget.
det jag lyckats komma fram till är en sida där det står:
DTC M=0 S=0 A=3 L
ledsen men sökt som f'''n efter nåt som stämmer på HU801.
det där med att starta och hålla inne start/vol i minst 5 sec gör inget alls tyvärr.
nu plockade jag säkringarna 15-17 och väntade tre kvart om det återställde nåt.
samma fel. lutar åt att slutsteget inte lirar, bara hitta ett sätt testa det på om någon vet hur ? somsagt koder när steron hittar ett slutsteg kopplat ?
tackar så mycket på förhand 8)
har sökt i alla trådar efter dessa symptom jag har

Försök få tag på original n:[…]

Tjusigt! På den sista bilden kan man fr&arin[…]

Skift oljebeholder. Det er kjent feil på ven[…]

Styrservo V70 2010

Dette er ett kjent problem på Ford og din bi[…]