Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mikael G
wissel skrev:Okej Mikael ;-)
jag är åxå ruggigt sugen på en DICE men men....pengarna räcker ju inte till.......:-(
Kul att jag hade fel....
;-)
Känns som att en sådan mojäng är en god investering till en gammal volvo. Har beställt en nu iaf, 1300 pistoler fattigare...
av Jeken
Jag beställde en Bsr ppc ifrån amerikat blev sjukt dyrt då företaget jag köpte av tabba sig med att det skulle vara en present. tullen ska ha sina pengar med.. men men hittils har jag ett fel ifrån att den går ihop om man räknar det volvo tar varje gång. :)
av Mikael G
Felsökning på Volvo i samband med service sa att låskistan i förardörren var felet, dock fanns inga felkoder lagrade. Men de hade ingen låskista hemma så jag tänkte att det fixar jag själv, svänge förbi JB på vägen hem från semestern och köpte en beg. Men det hjälpte föga, efter bytet så åker dörrlåsen upp och ner i rask takt precis som innan så fort man låser upp bilen när den har stått ett tag.

Felet tycks uppstå när bilen står svalt och fuktigt, aldrig när det är varmt och bilen står i solen. Undrar om det inte är DDM'en ändå :???: Dock så har jag redan fått en felaktig sådan när jag provade en beg från skroten så nu vet i sjutton vad man ska prova.
av Mikael G
Jeken skrev:Funkar det att byta ddm bara rakt av? har haft stora problem med Uem som inte gick byta till beg.
Det är nog lite lotteri. Den jag köpte suttit på en V70 av samma årsmodell, den funkade så när som på att det inte gick att hissa ner rutan på förardörren.

Update: blir inte den bilen jag har länkat bl[…]

När byttes bränslefilter senast?

Stefans 968

Bra val. Det röda såg väldigt myck[…]

Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]