Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av volvo745glt
min kupe fläkt startar inte då jag vrider på vredet i bilen...men det kommer lite värme å kyla ändå...det är en volvo 745 årsmodell 90 är det någon som har en aning va det kan vara..säkringen är hel...annars sten död
av Pheonix
kolla fläkt motsånden, dom sitter bredvid fläkten under handsk facket, bort med skyddet där så ser du vart det ligger, om dom är hela så bör du felsöka knappen, Ja då du ändå är vid fläkten å bökar, så kan du ta löst den och se om den snurrar lätt, alt, tjuva 12v direkt till den och se så det inte är kolen i fläktmot som gått
av volvo745glt
hur skruvar man enklast ner den fläkten..måste man ta ner hela instrument bärdan då eller
av volvo745glt
fick ur själva fläkten å satte 12 v på men då snurrade den....vad kan det vara då
av volvo745glt
finns det något relä till fläkten...det verkar som det är i själva bilen någonstansfelet är...har provat med 2 olika fläktar å dom snurrar...har provat vreden å inget händer...

kollade strömmen med el provare å jag hade ström ner till fläkten och det fanns ström uppe i vredet...vad kan det då vara...
av glenn30
det är motståndet det är fel på eller vredet till dom olika hastigheterna,har du kollat säkringarna oxå.
av volvo745glt
ja jag har ju ström ner tll kablarna som går till fläkten...vart sitter det motståndet då...
Användarvisningsbild
av emwtur
går fläkten på maxfart ?
/emwtur

Maskintvätt vet inte mina bilar heller vad de[…]

Fundering på fälgar XC60-2017

Hej, sitter och tänker beställa nya f&au[…]

En ganska vanlig 245:as liv

@DennisCA , Tack så mycket! @errim , Tac[…]

Svenska vägar kräver 60 profil, det &aum[…]