Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av duttowisch
Jo den går bra. Mjukt och fint och ingen tendens till spikningar mm. När den satt i 240an med vanlig tändfördelare (mekanisk förtändning) så gick det inte att få den att spika hur man än ändrade förtändningen. Jag trodde dock att den skulle gå lite bättre i prestanda men med lamda 1.0 hela tiden kan man inte begära hur mycket som helst. Sen har jag att justera kamdrevet lite och byta tändchip och se hur den går då. Men helst en sak i taget. Hur fasiken får man den att gå oreglerat? Jag har provat två bränsleboxar nu och samma sak.
Användarvisningsbild
av Nybbe_gefle
Bara en liten fundering! Har du kört testprogammet via diagnostikuttaget? Där kan du ju se om din spjällägesgivare är hel dvs ger fullgassignal.

//David
av duttowisch
Nu har jag testat testprogrammet och fullgaskontakten var hel (3-3-3). Dvs kabeln dit var hel. Mätte mellan sift 3 och GND också, hel. Så vi letar vidare.
Tack för tipset David!
av duttowisch
Nu har jag även testat tempgivaren i toppen. Det är en NTC givare med två stift med två givare i sig. Fick tips om att den kunde vara kass. Men givaren som har två (2) NTC resistorer i sig visade samma resistans. Så nu vete tusan vad jag skall leta vidare med. Det enda jag inte bytat är LMM.
av duttowisch
Hej!
Jo jag har funderat på det då jag har alla förutsättningarna, hög komp, halo-stift. Men nöjer mig med bensin, lite rädd att bränslepumpen går sönder och blir stående.
Kopplingen tar högt upp.

Det är 20 mm frigång på kopplings[…]

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]