NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av terreberre
Provade (ännu en) V50 för nån dag sen. När man bromsade så vibrerade bilen av obalans.
Det beror troligen på däcken eller kanske bromsskivor?

Men det skumma var att när man tryckte kopplingen i botten så pulserade den, det kändes som det "hackade" i själva pedalen. Även när man stod still.

Fråga: Nån som vet varför det blir så, och kan det också hänga ihop med vibrationerna vid inbromsning?

Bilfirman sa att alla såna fel ska fixas om vi köper....
av hanss
Små vibrationer i ratten verkar vara vanligt på S40,V50 och C30.. Båda bilarna på jobbet uppstod detta efter bara 1500mil... Min bil har rullat 1900mil nu och börjar känna av detta. Hoppas verkstaden åtgärdar det på garanti...

Vad gäller kopplingen har jag aldrig varit med om något liknande. Dock tror jag inte det hör ihop med bromsarna.
av getsome
terreberre skrev:Ingen annan som har idéer om kopplingen? Känns som nåt mjukt "kugghjul" eller nåt snurrar mot pedalen när den är tryckt i botten.
Luft i systemet eller läckage/kass packning i slavcylindern till kopplingen är mina gissningar , är det en diesel så kan vakuumpumpen vara halvkass / läcka och bara ge stötvis med vakuum men det borde även märkas på bromsarna.
av terreberre
getsome skrev:
terreberre skrev:Ingen annan som har idéer om kopplingen? Känns som nåt mjukt "kugghjul" eller nåt snurrar mot pedalen när den är tryckt i botten.
Luft i systemet eller läckage/kass packning i slavcylindern till kopplingen är mina gissningar , är det en diesel så kan vakuumpumpen vara halvkass / läcka och bara ge stötvis med vakuum men det borde även märkas på bromsarna.
Ok, men då kan det ju vara som så att bromsproblemet med vibrationer hör ihop?
av greenbay
Kopplingen går för långt ner. V70 har fått ett stopp mot detta, kanske skall denna V50 oxå ha ett sådant?
/greenbay
av KenZoo
lånade släktingens v50 2,0d -07 i helgen och kopplingen på den pulserade typ.. man kände något tydligt iaf,,,

min c70n T5 känns inte ett dugg i kopplingen
ljudet av ett dött batteri?

Idag när jag skulle starta på knappen k[…]

Nolla motor V70 D3

Att lyfta toppen behövs inte tror jag. Det fi[…]

Problem med airbagen V70 .01

Har följt kabeln och just innan den gå[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Det ser ut som om det är någon sammanbl[…]