Säkerhet, larmsystem, centrallås, startspärr, alkolås, rattkryckor, hur man försvårar för tjuven att göra inbrott etc. Dvs. I princip allt som har med säkerhet att göra. OBS! Skriv vad det gäller för bil- samt årsmodell, så blir det lättare att hjälpa till!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rirojej
enligt vad jag hört så e det typ 10 olika nycklar så många har samma eller nåt.. rätta mig om jag har fel
av sas_sos
hmm vet inte men ja har dock hört att tjuvarna använder typ kylsprejj och sedan bara sparkar på hjulet så mutrarna bara går sönder
. vet ej dock om detta e sant men de låter ju som de skulle funka och i sånna fall e de ju skit samma om man har lås mutter eller ej
av S.t.r.a.n.D
Jag har också hört att dom inte har så många olika varianter kasnke 10olika som Rirojej skrev.

Men teorin om kylspray kan ju också fungera.. Men hur är det med kylspray på aluminium, kan inte fälgarna också spricka då??
Användarvisningsbild
av Rirojej
Fälgarna spricker säkert lättare än bultarna...
Användarvisningsbild
av G-kraft
Aaa precis, det med kylsprej håller inte, jag tror inte att de använder det..jag har hört liksom många andra och jag tror starkt på detta, att det finns inte så många olika nycklar,,,10 olika, så rätt många kan ha samma...så jag hade nog gått loss på annat fabrikat...

Det va nån medlem på forumet inte så länge sen som la in ett inlägg om just detta..han hade blivit bestulen på sina fälgar under natten och tjuvarna hade lämnat kvar låsbultarna OSKADDADE , på platsen där bilen stod parkerad...gick ut på morgonen och där stod bilen utan däck och fälgar...

andra låsbultar !!
Användarvisningsbild
av Rirojej
har volvos låsbultar på min med med sånna där feta 15 " volvo orginal nova .. lovar provar jag på grannens bil så lär jag nog kunna skruva av hans låsbultar men ingen lär vilja sno vära fälgar ändå ...
Youtube-tråden

Om någon undrar hur däck tillverkas (ho[…]

Vägmätare saknas

Fast det får du inte.

Ok, tack för svar. Väldigt intressant. […]

När min V70 var ny så gjorde Volvo tv&a[…]