Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Riktigt bra länkar!

Mina lampor var nog som några av de värre fallen i länkarna. Nu polerade ju bara rekondfirman och resultatet var 95%-igt (Meguiar användes). Antar att man får slipa också för att nå 100%.

Om/när det är dags igen får man leta med ljus och lykta efter den där trollkarlen 'viksson', tråden var ju fem år gammal...
Jag har stört mig på mina lyktor fram en längre tid. Man liksom tvättar och donar och så ser bilen "gammal" ut ändå pga sunkiga klarglaslyktor.

Blev inspirerad av din tråd och började surfa runt lite.

Får se hur jag gör, man borde väl helst plocka ur dom för att kunna jobba ordentligt men det känns liiiite jobbigt.
Kul att inspirera!

Jag kan ca 0.0000001% av många andra här, men så mycket har jag lärt mig att tom MY04 var det ordinärt glas i strålkastarna, from facelift/MY05 är det dock plast. Hade det varit de tidigare glasen hade det varit hyfsat billigt att bara byta dessa och inte hela insatsen. From MY05 kan man bara köpa hela den (svindyra) insatsen komplett, alltså började jag undersöka om man kunde renovera glasen. Tydligen är det dessutom lite svårare att ta ut insatsen, tror tom stötfångaren måste demonteras. Säkert hyggligt snabbt och smidigt för den som vet och kan, men för mig var det ytterligare ett skäl till att "bara" låta polera på plats, vilket jag blev nöjd med. Om det behövs igen, kanske jag dock försöker leta upp ngn som kan slipa också.

Lycka till!

När byttes bränslefilter senast?

Stefans 968

Bra val. Det röda såg väldigt myck[…]

Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]

Volvo V5 D2 2012. Koppling

Hej Kopplingen tar fint och jämt i börja[…]