Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av skalle89
hej! hade en annan tråd här förnågon månad sen ( letar styrbox 850 2.0) men det är fixat!
Nu har jag fått fel på bilen igen, och den här gången får jag inte fram bränsle till fuelrailen? jag kollade säkringarna, bytte ut bränsle relä, och byte bränslepumpen, som jag tog från en 850 glt. får fortfarande inte fram bensin? Undrar ifall det ändå kan vara pumpen det är fel på, för serienumret stämde in på dom 6 första siffrorna men dom tre sissta var inte samma, tänkte att de kanske inte spelade någon roll? nu står jag helt tafatt och ber om hjälp och tipps om vad det kan tänkas vara? Någon som haft liknande problem? mvh/ christoffer
Användarvisningsbild
av Alfredo
skalle89 skrev:nä märkte att pumpen inte går igång alls? bytte den så den borde inte vara trasig? vad kan det vara som gör att den inte går igång??
Kan ju vara reläet, kända för att bråka. sitter vid säkringarna, borde nog höras om den slår till.
av *pettson*
skalle89 skrev:kollat relät men funkar inte?
Kollat reläet hurdå?
Mätt det? Öppnat det och visuellt kontrollerat det? Dragit ur det och satt tillbaka det bara?
Byglat istället för reläet för att se om direktström får pumpen att starta?
Vad har du kommit fram till om du gör ett lite längre utlägg än *funkar inte?*
av michaelk
det är bara igång med utesluttelse.. mät på pumpen om det kommer ström till idet du sätter på tänding.. gör det inte det kolla då alla säkringar och relän som har med bränslet att göra.. som pettsom säger mäta om det kommer ström till relän båda styrström och pumpström .. kolla att jorden till relän är bra är allt detta bra bygla relän så att du går om relän går pumpen då vet du att det är ditt relä

Letar en beg blinkersspak till min 2005 V70n. Myc[…]

Uppdatering, gjorde om mätningen och ljudet u[…]

Nästa elbil från Volvo?

Skärmbild 2026-01-19 220017.png Den bilden[…]

https://www.bildelsbasen.se/sv-se