Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej jag ska nu byta övre motorfäste på min s60 -01 då det är helt slut, tänkte även byta bussnigarna till tvärbalekn då jag tror att de också är rätt så slut, men skruvat hade bara bussnignar till höger sida i lager så jag funderade på att köpa deras polyuretan bussningar som dom har i lager.

Det jag undrar är om man ska pressa bort all gummi i fästena och trycka i polyuretan hylsorna sen? Alltså om mina bussnignar är totalt sopslut, går det att använda dessa hylsor ändå?
chripopper skrev:Och en till fråga, har läst om att man ska köpa det "nya" motorfästet, visst är det detta: http://www.skruvat.se/Ovre-motorbussning-P21216.aspx ? Det är också beställningsvara så isåfall kan jag ju lika gärna beställa vanliga bussningar till tvärbalken också om inte polyuretan är att föredra?
Om det är dom Polyuretan hylsorna jag sett till tvärbalken så låter man gummibussnigarna sitta kvar och trycker fast polyuretanhylsan underifrån runt gummibussningen tillsammans med en bricka som håller dom på plats.

Det där är nya övre motorfästet, Om du tänker behålla det gamla och bara byta bussningen så avråder jag starkt från att montera polyuretan. Du kan få en polyuretan bussning gratis till övre motorfästet på dom flesta Volvoforumen mot fraktkostnad från missnöjda köpare. Vibrationerna i kupen blir rätt kraftiga.

Update: blir inte den bilen jag har länkat bl[…]

När byttes bränslefilter senast?

Stefans 968

Bra val. Det röda såg väldigt myck[…]

Vad ska jag köpa och varför?

BMW 550 xD ... 4.4 sek 0-100 och kan toppa 300[…]