Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vicster
Säg att du varit ute och handlat, lastar armarna fulla och beger dig mot huset. När du är framme kan du bara ta fram nyckeln och stänga utan att behöva gå tillbaka till bilen (visst, hög lathetsfaktor men har man ett 10-tals meter mellan bil och ytterdörr så kan det vara bra imo).

Finns säkert fler bra tillfällen, men även dåliga. T.ex. om man har barn som klättrar på bakluckan... :roll: Volvo kör som vanligt "safe" :P
Användarvisningsbild
av Gnagarn
Bl.a. Enligt ovan.. Finns massa tillfällen jag velat fjärrstänga...
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag förmodar att det är klämrisken som gör att man kan öppna från tre ställen men bara stänga från ett, nämligen själva luckan. Kan vara bra att kunna se att det inte ligger ömtåligt bagage i riskzonen heller.
av XC60
Stängs bakluckan om man låser bilen, d.v.s. om man trycker på dörrknappen (keyless) eller låsknappen på fjärren? Jag antar nej med tanke på det som står ovan. Kan man låsa bilen medan bakluckan stängs eller måste man vänta på att den är stängd innan man låser bilen?
Användarvisningsbild
av Gnagarn
Man låser bilen innan... Behöver inte invänta stängning.
Användarvisningsbild
av apersson850
Jag har keylessystem, och då måste alla dörrar och luckan vara stängda för att man ska kunna låsa alls. Så är det, det kan jag ju enkelt prova.
Utan det systemet ska man kunna låsa exempelvis några dörrar, och sen låses resten och luckan efterhand som de stängs. Står det i boken.
Användarvisningsbild
av XC60D3
Går utmärkt att låsa bilen med luckan öppen. När man sedan stänger den så förblir den låst. Däremot så reagerar luckan inte på att man låser bilen.
V60 sliter däck bak

Är i samma sits....de sliter insida bak! Ve[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

En förbränningsmotor och 3st elmotorer, […]

Kolla tändstift och tändspolar änd&[…]

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]