Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
Hej,

Jag funderar på att kanske köpa en XC60 T6 modellår 2009. Vågar man köpa en sådan, de flesta verkar vara uttagna september/oktober 2008, alltså bland de allra första XC60 som tillverkades. Vågar man köpa en såpass tidig XC60? Är det något speciellt man skall tänka på, finns det några kampanjer man bör se till att de är åtgärdade?

Alla tips och tankar mottaget med tacksamhet.

Mvh
Martin
Användarvisningsbild
av crumpets
Det som är bra med en kärra vars garantitid gått ut är att alla eventuella barnsjukdomar bör vara fixade på garanti redan, så nån annan har gått igenom det jobbiga åt en. Kvar blir då mest slitdelar och ev. otur.
Tror knappast att kvalitén på komponenterna gått ner sig särskilt mycket på ett par år i övrigt.
av XC60
Jag har en tidig XC60 tillverkad vid den tiden, har hittills inte haft några problem eller barnsjukdomar, har varit 2 åtgärdskampanjer och de har jag såklart låtit genomföra, de var dock snabbt åtgärdade och krävde inget längre besök (ca 30 min) Än så länge har det varit utan problem så min erfarenhet är god av tidig XC60.

Jag kör dock en D5 så det kan vara skillnader såklart mellan den och T6.
av Lövet
Motor+Växellåda är ju beprövade grejer och suttit i andra bilar innan XC60 så de är ju rätt utprovade.
Användarvisningsbild
av MartinS
Det blev en XC60 T6 MY09 med extra allt, uttagen september 2008. Fantastiskt vilken fin bil det är, jag är otroligt nöjd än så länge, bara hoppas alla finesser håller ihop:)

/Martin
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Grattis :-)-) Lägger du upp bilder? ;)
av Steff 99
MartinS skrev:Det blev en XC60 T6 MY09 med extra allt, uttagen september 2008. Fantastiskt vilken fin bil det är, jag är otroligt nöjd än så länge, bara hoppas alla finesser håller ihop:)

/Martin
Flertalet av T6:orna gick väl som tjänstebilar på Volvo så dom är väl åtgärdade om det var något.
Användarvisningsbild
av MartinS
Den ser ju ut som alla andra bilar så bilder är ju kanske inte jätteuphetsande, speciellt in med mobilkamera från ståhöjd på en bensinmack, men här kommer en i allafall:)

Bild

/Martin
Senast redigerad av 1 MartinS, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av MartinS
Några fler bilder för den som är intresserad. Lacken är helt fantastisk tycker jag, skiftar mellan ganska mörkt brun till nästan guldfärgad beroende på ljuset.

http://www.gunneby.se/xc60/

/Martin
V60 sliter däck bak

Är i samma sits....de sliter insida bak! Ve[…]

Nya Volvo XC70 PHEV

En förbränningsmotor och 3st elmotorer, […]

Kolla tändstift och tändspolar änd&[…]

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]