Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kalles123
Har köpt en dekorlist luftintag under grillen men har inte fått tag på någon monterings anvisning. Vet ni om det finns att få tag på någonstans eller om nån har monterat en list mvh kalles123
Användarvisningsbild
av StefanN
Ja, jag har ju satt dit den och det är egentligen ganska lätt. Ta försiktigt bort dom nedre platta stiften, dom behövsej och är svåra att få att passa i stötfångaren. Sen markerar du ut för hålen och borrar lite större än stiften och så fäster du med clips från baksidan, du får demontera lite för att komma åt.
Sen har du ju även tejpen som håller och det kommer aldrig ramla av. Jag satte min med ca 2mm glipa i nederkant men där vet jag inte hur den sitter på dom nya så du får nog ta som du tycker.
av kalles123
Hur kom du åt att sätta dit clipsen på baksidan.Tog du bort hela fronten eller mvh kalles123
av ZizzoZ
Här har du nån bild på hur min ser ut med dekorlist http://www.garaget.org/zizzoz - Jag sågade bort alla saker som stack ut och fästen den endast med tejpen. Det håller garanterat. Gör rent noga där den ska sitta bara. Då slipper du borra i bilen och det går att ta bort om det e nån 200 åring(som inte vill ha en dekorlist där :mrgreen: ) som ska köpa bilen när du säljer den.
av ZizzoZ
niklasstahl skrev:Riktigt snyggt med den listen. Var har ni köpt den, hos volvo el nätet?. Pris?
Jag köpte min på bilia, den finns inte på deras hemsida (gjorde inte då jag köpte iaf) men när jag fråga efter den så kolla dom o beställde hem den till dagen efter. Pris runt 1000 lappen. Då inte monterad. Monteringen ingick för min del för dom monterade den samtidigt som jag hade inne bilen för missljud.
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]