Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av anTLo
Hej! Som rubriken lyder så är jag på jakt efter en drivaxel till min bil. Har idag drivaxel med yttre drivknut med centrumbult. Kan man byta till vilken drivaxel som helst eller måste det vara precis en som jag har idag? skiljer sig längden på axeln från min 99:a om man jämför med typ 97-98. Och är det nån skillnad om jag tar en drivaxel från en automat? Och är det nån skillnad på eftersom jag har turbo om jag nu skulle hitta nån med samma årsmodell fast den är en vanlig 140hk -170hk, eller typ en T5:a?

Texten blev lite krånglig men hoppas ni förstår vad jag menar.

Mvh Andreas
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Automat har andra klenare drivaxlar, men dem passar. Sugmotorerna har också andra drivaxla, eller rättare sagt andra drivknutar. Så jag skulel ha letat efter en axel från en bil med turbo 94-99
av anTLo
Kollar runt på laga.se nu, undrar bara om det har någon betydelse om drivaxeln suttit på en fyhjulsdriven v70 med turbo eller inte? allt annat verkar stämma. Bara undra ifall längden på drivaxeln skillde något. :???:
av anTLo
PeterR skrev:jag har en komplett axel till en V70 -97 2.5T AWD om det e intressant VF som gått 9000mil.

//Peter
Passar den till min 2 hjulsdrivna v70 2,5T? Vad ska du ha för den i såfall?

/Andreas
av anTLo
Vet inte heller men jag hittade en annan ändå, men tack så hemskt mkt för erbjudandet.
Lägg upp den på blocket o ta 1000:- för den. Laga.se tar ju 1500:- o då har de gått mera mil. :D
Nästa elbil från Volvo?

Håller med, tycker designen ändå[…]

Kolla om samma problem uppstår om du har k&[…]

Vad är Dem box för något? DEM:[…]

vevhusvent fylld med gul gröt..

Oil sludge (den gula majonäsen) kommer som et[…]