Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Exel195
Måste byta bromsok vä bak på min v70. Är biltemas ok? Vad bör man tänka på vid byte? Måste man lufta alla bromsar efter byte eller räcker det med det man har haft bort?

Tacksam för svar......
Användarvisningsbild
av mikeyman35
Hade jag varit du hade jag bytt ok på bägge sidor (samma axel). Du kan annars få att bromsarna tar lite sämre på andra sidan. Eftersom allt går superlätt och fint på ena sidan och på den andra kanske det kärvar lite. Och då byter man ju bromsolja runt om.. Och Biltemas ok är helt ok.
Användarvisningsbild
av Nexus
Biltema fungerar utmärkt. Problemet brukar vara att gammla nippeln ej går lossa. Antingen kapar man röret och gör en ny kona eller byter röret.
av michaelk
ellers köpar man en bromsslangtång på biltema och slippar ha bromsvätska överallt och slippar byta eller fylla på mer än några få droppar
mikeyman35 skrev:Och då byter man ju bromsolja runt om.. Och Biltemas ok är helt ok.
Användarvisningsbild
av Nexus
eller ännu enklare sätt en planka på bromspedalen så det ligger tryck så rinner det ej ut :-)-)
av *pettson*
Man blockerar intaget till huvudbromscylindern varje gång man pumpar ut vätska. Ställer man pedalen halvvägs nedtryckt så kan endast den vätska som står närmast i röret rinna ut. Ingen vätska tillförs igenom röret så inget mer kan rinna ur.

Blev ganska mycket tjockare :x Kanske ä[…]

.. Har också kontrollerat att bränsle[…]

Nästa elbil från Volvo?

Han sa nåt om ”den smartaste Volvon hi[…]

Packbox fræmre på vevaxel

Hej! Tænker byta kamrem/V.P på min V60[…]