Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ZizzoZ
Skatten på V70 T6 AWD - 2700:-
Skatten på V70 D5 AWD - 3973:-
av Vanilla
apersson850 skrev:
Vanilla skrev:Dynamicstolarna är världsklass! ... Självklart är det lite trist att Volvos stolar tappat lite i klass...
Du säger det ju själv. Alltså är de inte där de har varit. Jag sitter fortfarande bättre i bilen från -94 än i den nya.
Men inte är det väl rimligt att tveka att köpa en V70 pga Dynamicstolarna?? Tycker fortfarande att de är fantastiskt bra stolar, för min storlek. De greppar bättre än standardstolen och passar perfekt i en familjekombi även om den har lite motor.

Visst har de uppenbarligen tappat lite, men det från en extremt hög nivå. Det är tråkigt och lite konstigt att de försämrats, men i jämförelse med andra bilar i klassen är de fortfarande i topp!
av improwise
Vad ska man tro att en ny T6 drar per mil i stads- eller nästan stadskörning? Kostanden kanske jag kan leva med men det är irriterande att behöva tanka hela tiden. Har sett lite trådar om växellåderas osv på T6 modellerna, som verkade antyda att resten av bilen inte var dimensionerat för kraften i motorn, vet inte om det bara gäller äldre versioner (om det ens stämmer)?
av improwise
XC90_Executive skrev:Varför inte Inscription? Iofsig inte lika sportiga som Dynamic, men helt underbara att sitta i!
Jag trodde Inscription bara var ett annat läder på standardstolarna?
Användarvisningsbild
av LasseKongo
improwise skrev:Har sett lite trådar om växellåderas osv på T6 modellerna, som verkade antyda att resten av bilen inte var dimensionerat för kraften i motorn, vet inte om det bara gäller äldre versioner (om det ens stämmer)?
Växellådsrasen gäller nog den gamla T6:an i S80/XC90 som hade en sunkig 4-växlad GM låda, dom verkar ha vart en del strul med.
Användarvisningsbild
av Krollspell
LasseKongo skrev:
improwise skrev:Har sett lite trådar om växellåderas osv på T6 modellerna, som verkade antyda att resten av bilen inte var dimensionerat för kraften i motorn, vet inte om det bara gäller äldre versioner (om det ens stämmer)?
Växellådsrasen gäller nog den gamla T6:an i S80/XC90 som hade en sunkig 4-växlad GM låda, dom verkar ha vart en del strul med.
Den gamla 4 stegade GM lådan i T6:orna fram till 2005 var klart mycket bättre än dom andra 5 stegslådorna som satt i Volvo/Renaults olika modeller. Att det just satt en GM låda i T6 var just för att klara det högre vridmomentetet. Det fanns lådor med problem, men dom var betydligt färre än med den "vanliga" automaten. Jag hade själv 3 T6:or varav två var chiptrimmade från Bsr utan minsta problem.
av improwise
improwise skrev:Nån som vet om det sälja några T6 fortfarande i Sverige och isf hur många? Finns det några alternativ till en T6a annat än en D5 Polestar? Tycker Volvos motorprogram är något förvirrande och svårt att jämföra, t.ex. T5 är det som en T6-lite, samma känsla osv men lite mindre kraft?
Puffar lite igen för detta, om någon har statistik på i vilken mån det säljs Volvo med T6 i Sverige? Modell spelar kanske mindre roll i detta sammanhang.
av matzen10
Värdeminskningen lär vara åtskilligt större på T6 jämfört med allt annat. Så även om känslan och en del av kördynamiken är/uppfattas som bättre kan det bli en sur eftersmak den dag man ska byta kärran. Om 5-7 år tror jag att bränsletörstiga bilar är likställt med spetälska..

Skickat från min HTC Desire med hjälp av Tapatalk
Storlek bromsskivor fram T4 R-design

Vilken storlek ska det va på bromsskivor f[…]

Läckande retur V70 drive

Om du inte hittar en ny oring så tror att du[…]

Mätarn är i bott har 5 volt i kabeln til[…]

Är det inte på V50 som EVAP-ventil och […]